به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، پلتفرم ضد کلاهبرداری در فضای وب 3 اسکم اسنیفر (Scam Sniffer) در تازه‌ترین گزارش خود، از ارقام هشداردهنده‌ای پرده برداشته است که در طول سال 2023 به دلیل کلاهبرداری‌های پیچیده فیشینگ از بازار کریپتو به سرقت رفته است.

افزایش روزافزون فیشینگ در فضای کریپتو

گزارش اخیر حاکی از افزایش کلاهبرداری‌های فیشینگ در بازار رمزارها در مقیاس ماهانه در طول سال 2023 است. این روند نتیجه استفاده کلاهبرداران از روش‌های پیچیده‌تر برای هدف قرار دادن قربانیان است. در این گزارش آمده است:

«در طول یک سال گذشته، فعالیت‌های فیشینگ به طور پیوسته هر ماه افزایش یافته است و کلاهبرداران از تاکتیک‌های پیچیده‌تری برای فرار از اقدامات امنیتی استفاده کرده‌اند.»

اسکم اسنیفر متوجه شده است که در طول یک سال گذشته، نرم‌افزارهای تخلیه کیف پول‌های دیجیتال، موسوم به Wallet Drainers حدود 295 میلیون دلار از حدود 324000 قربانی سرقت کرده‌اند. یکی از بزرگ‌ترین حملات فیشینگ سال 2023، به روز 11 مارس (20 اسفند 1401) برمی‌گردد که در آن کلاهبرداران با هدایت قربانیان به سمت وبسایت جعلی سیرکل (Circle) و با سوء استفاده از نوسانات قیمت استیبل کوین  USDC، بیش از 7 میلیون دلار به جیب زدند.

رمزارزهای سرقت شده در حملات فیشینگ
کل رمزارزهای سرقت شده در حملات فیشینگ سال 2023؛ منبع: Scam Sniffer

این پلتفرم امنیت بلاکچین در گزارش خود اظهار داشته است که بعد از بررسی 12 میلیون URL، نزدیک به 145 هزار آدرس مخرب را شناسایی کرده است. در این میان ایردراپ‌ها، ترافیک ارگانیک، تبلیغات پولی و لینک‌های هک‌شده دیسکورد روش‌های محبوب کلاهبرداران بوده‌اند که به راحتی قابل شناسایی نیستند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: beincrypto

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array