به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، پس از اینکه پلتفرم تجزیه و تحلیل داده‌های رمزارزی آرکام اینتلیجنس (Arkham Intelligence) ویژگی ردیابی کیف پول بیت کوین تسلا را به داشبورد خود اضافه کرد، حرف و حدیث‌ها درباره دارایی بیت‌کوین تسلا دوباره به موضوع داغ جامعه کریپتو تبدیل شد. کیف پول تسلا اکنون حدود 11509 بیت‌کوین دارد که 1789 واحد بیشتر از 9720 بیت کوینی است که در آخرین گزارش درآمد خود اعلام کرده بود.

کیف پول بیت کوین تسلا
کیف پول بیت کوین تسلا. منبع: Arkham

کمپانی خودروسازی تسلا به رهبری ایلان ماسک، فوریه 2021، در بحبوحه اوج آخرین دوره صعودی، 1.5 میلیارد دلار بیت کوین خرید و اعلام کرد که قصد دارد بیت‌کوین را به عنوان گزینه پرداخت برای خودروهای خود بپذیرد. با این حال، روند پذیرش بیت کوین توسط این شرکت کوتاه مدت بود، چرا که در ماه مارس 2021 حدود 10 درصد از دارایی خود و در سه ماهه دوم سال 2022، تقریباً 75 درصد از ذخایر بیت‌کوین خود را فروخت.

رابطه ماسک و بیت کوین

احساسات ماسک نسبت به بیت‌کوین بیشتر شبیه یک رابطه عشق و نفرت بوده است. در سال 2021، او نسبت به بیت کوین ابراز خوش‌بینی کرد و اعلام نمود که تسلا قصد دارد بیت کوین خود را با استفاده از کیف پول‌های درون زنجیره ای ذخیره کند. با این حال، ظرف چند هفته، ماسک به دلیل نگرانی‌های زیست‌محیطی در مورد استخراج بیت‌کوین، برنامه‌های دریافت بیت کوین برای خودروهای تسلا را به کلی متوقف کرد.

نکته‌ای که اکنون توجه کاربران در X را جلب کرده است این است که آیا تسلا مجدداً خرید بیت کوین را آغاز کرده یا اینکه این ارقام ناشی از خطای حسابداری بوده است. برخی نیز معتقدند احتمالاً تسلا بعد از انتشار آخرین گزارش درآمد خود دست به خرید بیت‌کوین زده باشد. علیرغم این گمانه‌زنی‌ها، تسلا و ماسک هنوز در مورد خرید بیت‌کوین اظهارنظر نکرده‌اند.

پس از آن که مایکل سیلور، بنیانگذار و رئیس اجرایی مایکرواستراتژی، ماسک را متقاعد کرد که بیت‌کوین را به ترازنامه شرکت خود اضافه کند، دیده شد که علاوه بر تسلا، شرکت دیگر ایلان ماسک، یعنی اسپیس ایکس نیز این دارایی دیجیتال را به سبد دارایی‌های خود افزوده است. لازم به ذکر است که مایکرواستراتژی اکنون با بیش از 193 هزار واحد بیت کوین بزرگ‌ترین هولدر نهادی این ارز محسوب می‌شود.

سیلور روز اول مارس (11 اسفند)، در جریان یک میزگرد در کنفرانس بیت‌کوین آتلانتیس استدلال کرد که هوش مصنوعی و صندوق‌های قابل معامله در بورس، یک دهه طوفانی را برای بیت‌کوین رقم خواهند زد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array