به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) قصد دارد از حداکثر زمان مجاز برای تصمیم‌گیری در مورد راه‌اندازی صندوق قابل معامله در بورس (ETF) معاملات اسپات بیت کوین (BTC) کمپانی ARK 21Shares استفاده کند.

در اطلاعیه منتشرشده روز 26 سپتامبر (4 مهر)، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا اعلام کرد که بازه زمانی طولانی‌تری را برای تایید یا رد تغییرات قانونی در نظر می‌گیرد که به ARK 21Shares اجازه می‌دهد تا ETF بیت کوین خود را در بورس Cboe BZX راه‌اندازی کند. تأخیر قبلی که کمیسیون روز 11 آگوست در این تاریخ اعمال کرده بود، به این رگولاتور اجازه می‌داد تا روز 11 نوامبر (20 آبان) تصمیم نهایی خود مبنی بر تایید، رد یا تاخیر این درخواست را اعلام کند.

«بنابه تشخیص این کمیسیون، لازم است دوره طولانی‌تری برای صدور دستور تأیید یا رد تغییر قانون پیشنهادی در نظر گرفته شود تا زمان کافی برای بررسی تغییرات قانون پیشنهادی و مسائل مطرح‌شده در آن داشته باشد».

این تأخیر درست همان روزی رخ داد که این کمیسیون تصمیم‌گیری در مورد پیشنهاد راه‌اندازی ETF بیت کوین شرکت مدیریت دارایی GlobalX را نیز به تعویق انداخت. مشخص نیست که چرا کمیسیون تصمیم گرفته است درست چند هفته قبل از ضرب‌الاجل‌ مشخص شده در ماه‌های اکتبر و نوامبر، دوباره بازه زمانی طولانی‌تری را برای تعیین سرنوشت ETFهای اسپات بیت‌کوین مطالبه کند. این درحالی است که معمولاً نهادهای قانون‌گذار برای اعلام تاخیر بعدی، تا چند روز قبل از مهلت مشخص شده صبر می‌کنند.

ETF بیت کوین

ضرب‌الاجل جدید کمیسیون برای تایید یا رد ETFهای اسپات بیت کوین

با توجه به تاخیر دوباره، 60 روز برای بررسی پیشنهاد ARK 21Shares، آخرین مهلت کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) آمریکا برای درخواست ARK 21Shares ، به روز دهم ژانویه 2024 (20 دی)، یعنی 240 روز پس از ثبت اولین درخواست، موکول شده است. مهلت بعدی تصمیم‌گیری درباره ETF GlobalX نیز روز 21 نوامبر (30 آبان) خواهد بود.

لازم به ذکر است که این تصمیم درحالی اعلام شده است که یک گروه چهار نفره از نمایندگان ایالات متحده با تنظیم یک نامه از گری گنسلر (Gary Gensler)، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) خواسته بودند “فورا” مجوز یک ETF بیت کوین را صادر کند. این قانونگذاران ادعا می‌کنند که این کمیسیون در تایید ETFهای مرتبط با معاملات فیوچرز و ابزارهای سرمایه‌گذاری اسپات در بازار رمزارزها، از استانداردهای ضدونقیض و تبعیض‌آمیزی استفاده می‌کند.

تا به امروز، SEC هیچ موردی از درخواست‌های ETF  اسپات بیت کوین را برای لیست شدن در پلتفرم‌های معاملاتی مستقر در ایالات متحده تایید نکرده است. بسیاری از کارشناسان این صنعت گمان می‌کنند که کمیسیون درخواست‌های معلق ETF را پس از باخت خود در مقابل گری اسکیل (Grayscale) در دادگاه ماه آگوست، مورد بازنگری قرار می‌دهد.

گفتنی است که تا این لحظه، ضرب‌الاجل بعدی برای اعلام تصمیم نهایی درباره درخواست ETF هفت شرکت بزرگ دیگر یعنی بلک‌راک (BlackRock)، ویزدم‌تری (WisdomTree)، اینوستو گلکسی (Invesco Galaxy)، والکری (Valkyrie)، بیت وایز (Bitwise)، وَن‌اِک (VanEck) و فیدلیتی (Fidelity) برای ماه اکتبر برنامه‌ریزی شده است، ولی این احتمال وجود دارد که مهلت مشخص شده تا ماه مارس به تعویق بیفتد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array