به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، کمپانی مایکروسافت زمان برگزاری کنفرانس سالانه توسعه را اعلام کرده است. کنفرانس توسعه Microsoft Build 2024 امسال از روز 21 تا 23 ماه می (1 تا 3 خرداد 1403) برگزار خواهد شد.
پیش‌بینی می‌شود در این کنفرانس به پروژه‌های هوش مصنوعی آینده مایکروسافت نیز پرداخته شود.

کنفرانس توسعه Microsoft Build

زمان و محل برگزاری رویداد Microsoft Build 2024

کمپانی مایکروسافت با انتشار پست جدیدی در پلتفرم X، زمان و محل برگزاری کنفرانس سالانه توسعه Microsoft Build را به علاقه‌مندان و کاربران اطلاع‌رسانی کرده است. این کنفرانس که حدود 4 ماه دیگر در شهر سیاتل برگزار خواهد شد؛ به محصولاتی مانند دستیار هوش مصنوعی Copilots و دیگر پروژه‌های نویدبخش و محبوب این غول تکنولوژی خواهد پرداخت.

رویداد Microsoft Build سال 2023 پس از مدت‌ها مجدداً به‌صورت حضوری برگزار شد و حالا انتظار می‌رود رویداد امسال هم به‌صورت حضوری و هم به‌صورت آنلاین برگزار شود. مایکروسافت در سال 2023 تمام تمرکز و انرژی خود را به توسعه ابزارهای ایجاد شده بر مبنای هوش مصنوعی اختصاص داده بود.
محصولاتی مانند Copilot Studio و Windows AI Studio که امروزه برای توسعه‌دهندگان ابزارهای بسیار کاربردی و مهمی به‌حساب می‌آیند؛ در رویداد سال گذشته رونمایی شده بودند. همچنین پیش‌بینی می‌شود در کنفرانس Microsoft Build 2024 اخبار جدیدی درباره پروژه‌هایی مانند سیستم‌عامل ویندوز، برنامه‌های آفیس Microsoft 365 و دستیار Copilot نیز اعلام شود.

هنوز زمان‌بندی و برنامه‌های دقیق این غول ردموندی برای کنفرانس توسعه امسال منتشر نشده است. صفحه مربوط به این رویداد در حال حاضر از علاقه‌مندان دعوت می‌کند تا برای دریافت اخبار و اطلاعیه‌های مربوط به کنفرانس توسعه Microsoft Build 2024 در لیست انتظار ثبت‌نام کرده تا از زمان خرید بلیت این رویداد مطلع شوند.
فارغ از بحث توسعه‌دهندگان، پیش‌بینی می‌شود اخبار خوبی برای مشتریان محصولات مایکروسافت نیز در پیش باشد. مایکروسافت قصد دارد در این رویداد درباره آینده کنسول بازی Xbox و همچنین تغییرات سخت‌افزاری لپ‌تاپ‌های Surface جدید اطلاع‌رسانی کند.

سودآوری مایکروسافت به لطف هوش مصنوعی!

در سال میلادی گذشته و البته در همین یکی دو ماهی که از سال 2024 گذشته است؛ تکنولوژی هوش مصنوعی تأثیر غیرقابل‌انکاری بر موفقیت کمپانی مایکروسافت داشته است. ارزش بازار این غول تکنولوژی مدتی پیش برای اولین‌بار به 3 تریلیون دلار رسیده بود و همین چند روز پیش با رشد چشمگیر قیمت سهام مایکروسافت، این شرکت توانست با ارزشی معادل 3.125 تریلیون دلار رسماً به “ارزشمندترین کمپانی تاریخ” تبدیل شود!

مایکروسافت در رویداد Ignite 2023 اعلام کرده بود که “به‌منظور یکپارچه‌سازی خدمات‌رسانی، بهبود و تشدید رقابت با ChatGPT، چت‌بات Bing Chat که برمبنای موتور جستجوی Bing بنا شده بود به Copilot تغییر نام خواهد داد”. سپس این کمپانی بزرگ از اپلیکیشن نسخه اندروید، نسخه iOS و اشتراک پولی ماهانه و 20 دلاری Copilot Pro نیز رونمایی کرد. همچنین چت‌بات هوش مصنوعی Copilot اخیراً بازطراحی شده و عملکرد آن نیز بهبود یافته است.

همکاری با استارتاپ هوش مصنوعی OpenAI و به‌کارگیری مدل زبانی پیشرفته GPT-4 در چت‌بات Copilot و تجهیز مرورگر Edge به ابزار هوش مصنوعی یکی از تصمیمات استراتژیک و سودآور این کمپانی بوده است.

یکی دیگر از تغییرات بزرگ و موردانتظار امسال، اضافه شدن دکمه اختصاصی Copilot به کامپیوترها و لپ‌تاپ‌های ویندوز است. این اولین تغییر بزرگی است که پس از 30 سال در ساختار و عملکرد کیبورد کامپیوترها اعمال می‌شود. کمپانی Acer در نمایشگاه CES 2024 از سری جدید لپ‌تاپ‌های خود (Aspire و Swift) که به این دکمه مجهز شده بودند، رونمایی کرده بود.

بر اساس جدیدترین اخبار، در سال 2024 خبری از ویندوز 12 نیست و آپدیت بنیادین ویندوز 11 که پاییز سال آینده منتشر می‌شود؛ یکی دیگر از دستاوردهای موردانتظار مایکروسافت می‌باشد.

منبع: The Verge

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array