به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، پلتفرم X تحت‌مدیریت ایلان ماسک تمام تلاش خود را برای پاک کردن ردپای توییتر به‌کار گرفته است. صفحه آپدیت شده “شرایط و مقررات استفاده از خدمات” نیز گواهی همین مسئله است.

کاربران X اخیراً شاهد پدیدار شدن پاپ‌آپ‌هایی بودند که قوانین و شرایط جدید استفاده از این پلتفرم را اطلاع‌رسانی می‌کند. براساس این پاپ‌آپ‌ها، از تاریخ 29 سپتامبر (7 مهر) به بعد، رسماً واژه “ری‌پست” جایگزین “ری‌توییت” خواهد شد و به‌همین ترتیب آخرین نشانه از توییتر نیز به خاطره‌ها خواهد پیوست.

البته در صفحه آپدیت‌شده “شرایط و مقررات استفاده از خدمات” پلتفرم X تغییر بیشتری در رابطه با ری‌برند اخیر این شبکه اجتماعی نیز به چشم می‌خورد.

X

پایان دوران توییتر، آغاز سلطه X

مهم‌ترین و قابل‌توجه‌ترین آن، حذف تقریباً کلی هرگونه اشاره به کلمه “توییتر” و یا “توییت” و جایگزین شدن آن با X و یا مشتقات آن است. جالب اینجاست که ایلان ماسک هنوز نتوانسته تماماً به‌صورت یکجا و گسترده از شر واژه توییتر خلاص شود؛ زیرا بسیاری از لینک‌های موجود در همین صفحه قوانین هنوز شامل لینک‌های URL با آدرس توییتر هستند!

البته مدتی‌ست که اخبار جایگزین شدن گسترده X در لینک‌های مربوط به این شبکه اجتماعی به گوش می‌رسد، اما هنوز این تغییرات کاملاً اعمال نشده‌اند.
شایان ذکر است که لینک X.com هنوز کاربران را به آدرس twitter.com ارجاع می‌دهد و هرگونه ری‌دایرکت به وبسایت Periscope نیز لغو شده است. Periscope وبسایت استریم آنلاین توییتر بود که در سال 2021 کاملاً غیرفعال شد.

از دیگر تغییرات پیش‌رو در قوانین استفاده از این شبکه اجتماعی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
در بخشی از این صفحه آپدیت‌شده به این نکته اشاره شده که کاربران با استفاده از این شبکه اجتماعی، “در حد مجاز قانون، می‌توانند از فعالیت خود به‌عنوان شاکی یا خواهان در پرونده‌های قضایی جاری استفاده کنند.”

همچنین در بخشی دیگر بر “ممنوعیت استخراج داده‌های X” که ایلان ماسک حساسیت بسیاری بر آن دارد نیز تأکید شده است. “استخراج داده‌ها” به فرایندی گفته می‌شود که در آن یک سری برنامه اتوماتیک وبسایت‌های در دسترس عموم را برای جمع‌آوری داده جستجو می‌کنند. بعداً از این داده‌ها می‌توان برای مقاصد مختلفی از جمله تعلیم مدل‌های زبانی هوش مصنوعی، ایجاد آگهی‌های تبلیغاتی هدفمند و غیره استفاده کرد.

این تغییرات کمتر از 20 روز دیگر و در تاریخ 29 سپتامبر اجرایی خواهند شد. همانطور که در گذشته اشاره کرده بودیم، قوانین جدید X حجم داده‌های جمع‌آوری شده از کاربران را به‌طرز چشمگیری افزایش داده و همین مسئله باعث نگرانی برخی از افراد شده است. جمع‌آوری داده‌های بیومتریک و پیشینه تحصیلی و شغلی کاربران بخشی از تغییرات ذکرشده هستند.

همچنین حراج بقایای به‌جا مانده از کمپانی توییتر به‌زودی و در تاریخ 12 تا 14 سپتامبر برگزار خواهد شد.

منبع: theverge

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array