به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، بر اساس دستورالعمل پیشنهادی جدید رگولاتورهای مالی بریتانیا، ممکن است لازم باشد شرکت‌های رمزارزی و اینفلوئنسرها برای انطباق با قوانین تبلیغات این کشور، روند سلب مسئولیت در حوزه میم‌های صنعت کریپتو را آغاز کنند.

روز 17 جولای (26 تیر)، مرجع راهبرد امور مالی انگلستان (FCA) دستورالعمل پیشنهادی جدیدی را در مورد تبلیغات مالی در رسانه‌های اجتماعی منتشر کرد که میم‌های تبلیغاتی و اینفلوئنسرهای مالی، ملقب به فین‌فلوئنسرها (finfluencers) را هدف قرار می‌دهد.

« تبلیغات مالی متعددی از منابع نامناسب به افراد زیادی در سراسر بریتانیا نشان داده می‌شود. ما با جدیت برای از بین بردن تبلیغات غیرقانونی مالی، به ویژه آنهایی که در رسانه‌های اجتماعی دیده می‌شوند، تلاش خواهیم کرد.»

— مرجع راهبرد امور مالی انگلستان (@TheFCA) . 17 جولای 2023

این رگولاتور مالی گفته است با میم‌هایی از شرکت‌های رمزارزی مواجه شده است که به صورت آنلاین منتشر شده‌اند در حالی که متوجه نمی‌شوند که مشمول قوانین تبلیغاتی این حوزه قرار می‌گیرند. گفته می‌شود میم‌های تبلیغاتی به ویژه در بخش کریپتو به شدت رواج پیدا کرده‌اند، در حالی که هر نوع ارتباطی را می‌توان یک تبلیغ مالی در نظر گرفت.

یک میم مرتبط با سرمایه‌گذاری
نمونه‌ای از یک میم مرتبط با سرمایه‌گذاری رمزارزی که FCA آن را یک تبلیغ مالی در نظر می‌گیرد. منبع: FCA

به عقیده FCA، صنعت کریپتو یک سرمایه‌گذاری پر ریسک است که می‌توان آن را به طور گسترده برای سرمایه‌گذاران خرد تبلیغ کرد، اما الزاماتی مانند اشاره به هشدارهای خطر و ممنوعیت مشوق‌های سرمایه‌گذاری باید به دقت مد نظر قرار بگیرند.

در سه ماهه چهارم 2022 حدود 69 درصد از تبلیغات مالی در وب‌سایت‌ها یا رسانه‌های اجتماعی انجام شده توسط شرکت‌های مجاز، اصلاح شده یا حتی پس از مداخله FCA به کلی حذف شده است. مرجع راهبرد امور مالی انگلستان برای به‌روزرسانی دستورالعمل‌های خود از سال 2015 ، بخش مشاوره خود را راه‌اندازی کرد و به وضوح انتظارات خود در مورد نحوه اجرای مقررات در حوزه تبلیغات توسط بازاریابان را توضیح داد.

تمرکز رگولاتورهای مالی بر فین‌فلوئنسرها

مرجع راهبرد امور مالی انگلستان (FCA) اعلام کرد که اخیراً شاهد افزایش چشمگیر تعداد اینفلوئنسرها در بخش مالی بوده‌ایم که در حالی مشغول تبلیغ محصولات مالی هستند که دانش کافی در مورد آن نداشته و معمولاً مخاطبان جوان را هدف قرار می‌دهند.

این رگولاتور به اینفلوئنسرها هشدار داده است که تبلیغات آنها ممکن است جرمی تلقی شود که گاهاً تا دو سال حبس، جریمه نامحدود یا هر دو مجازات را برای آنها به دنبال خواهد داشت. این قانون حتی در مورد تبلیغات خارج از بریتانیا که می‌تواند در این کشور تأثیرگذار باشند نیز اعمال خواهد شد.

FCA در ادامه اظهارات خود به گزارشی اشاره کرده است که در آن ادعا می‌شود بیش از 60 درصد از افراد 18 تا 29 ساله اینفلوئنسرهای رسانه‌های اجتماعی را دنبال می‌کنند و سه چهارم آنها به توصیه‌های آنها اعتماد دارند.

در نظرسنجی که این رگولاتور در سال 2021 انجام داد مشخص شد که 58٪ از پاسخ دهندگان زیر 40 سال هیجانات تبلیغاتی رسانه‌های اجتماعی و اخبار را به عنوان دلایلی اصلی سرمایه‌گذاری خود در محصولاتی ذکر کرده‌اند که به عقیده این رگولاتور نوعی محصول پرخطر است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array