به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، تون کوین (TON)، توکن بومی شبکه باز تلگرام از روز گذشته تاکنون 25 درصد رشد کرده و به بالاترین سطح چند ماهه خود در حدود 4.45 دلار رسید. در زمان نگارش این مقاله، قیمت تون کوین (TON) با 19.91 درصد افزایش در محدوده 4.41 دلار در نوسان است. این رکورد ماهیانه هنوز حدود 25 درصد از سقف تاریخی 5.84 دلاری این دارایی که در ماه نوامبر 2021 به ثبت رسید، فاصله دارد. این توکن اکنون با ارزش بازار 15.26 میلیارد دلاری خود در جایگاه دوازدهم بازار کریپتو قرار گرفته است.

نمودار روزانه قیمت تون کوین (TON)
نمودار روزانه قیمت تون کوین (TON)

پشت افزایش اخیر تون کوین (TON) چه عواملی پنهان است؟

از آنجایی که همبستگی قابل توجه و ثابتی بین نوسانات قیمت TON و حجم معاملات آن وجود دارد، خوش بینی در مورد مسیر قیمت آن در آینده در حال افزایش است. علاوه بر این، آخرین اطلاعیه درباره توزیع احتمالی 50 درصدی درآمد حاصل از تبلیغات میان صاحبان کانال‌های تلگرامی به بحث داغی در فضای کریپتو تبدیل شده و به عنوان کاتالیزوری برای قیمت تون کوین عمل کرده است.

ابتکارات پر رونق در اکوسیستم بلاکچین TON، به ویژه در لیگ آزاد نیز در این میان بی‌تاثیر نبوده است. افزایش قابل توجه 70٪ در تعامل کاربران و افزایش قابل توجه 60٪ در کل ارزش قفل شده (TVL) در TON Raffles و برنامه ایردراپ سخاوتمندانه تون کوین برای هولدرهای توکن‌های TON Raffles، نمودی واضح از ارتقای شاخص‌های بنیادین این شبکه هستند.

علاوه بر این، طبق اطلاعات ارائه شده توسط پلتفرم داده‌های درون زنجیره‌ای Lookonchain ، افزایش قیمت تون کوین (TON) تا 30 درصد با یک تراکنش بسیار بزرگ در این بلاکچین همزمان بوده است. این پلتفرم تحلیل داده، به یک تراکنش خرید قابل توجه توسط یک نهنگ اشاره دارد که 214 اتریوم (معادل تقریباً 858000 دلار آمریکا) را برای خرید 209237 واحد توکن TONcoin خرج کرده است. این سرمایه‌گذاری قابل توجه توسط یک نهنگ نشان‌دهنده علاقه و اعتماد فزاینده بازار به این دارایی رمزپایه است.

پیش‌بینی قیمت تون کوین (TON)

در حال حاضر، با توجه به سطوح فعلی قیمت، حدود 95 درصد از سرمایه گذاران TON روی سود هستند. اگر در آینده نزدیک این سرمایه‌گذاران برای دریافت سود هجوم نیاورند، نشان می‌دهد که چشم‌انداز صعودی و پتانسیل رسیدن به سطوح بالاتر قیمت هنوز در افق دید آنها قرار دارد.

ولی احتمال فشار فروش را نباید نادیده گرفت. در چنین شرایطی حمایت‌های موجود در نواحی 2.6 دلار و 2.38 دلار از سقوط بیشتر قیمت جلوگیری خواهند کرد، ولی بسته شدن قیمت بالاتر از حمایت 4 دلاری می‌تواند حرکت صعودی جدیدی را به سمت مارک 5.8 دلار آغاز کند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: coingape

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array