به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، کاهش قیمت نفت خام در روز دوشنبه (7 اسفند) را می‌توان تا حد زیادی به مذاکرات صلحی که برای درگیری غزه در پاریس برگزار می‌شود، نسبت داد. چشم‌انداز حل‌وفصل یا حتی کاهش تنش‌ها، نگرانی‌ها در مورد اختلالات احتمالی در عرضه نفت را کاهش می‌دهد و منجر به کاهش حق بیمه ریسکی می‌شود که در قیمت نفت لحاظ شده بود.

کاهش تنش‌های ژئوپلیتیکی، بازار نفت را به سمت محدوده معاملاتی قابل پیش‌بینی‌تری سوق داده و به‌طور قابل‌توجهی بر حرکت نزولی قیمت روز دوشنبه تأثیر گذاشت.

در حال حاضر هر بشکه نفت برنت با 0.54 درصد معادل 46 سنت کاهش نسبت به روز گذشته در رنج 81 دلار و 12 سنت داد و ستد می‌شود. شاخص وست تگزاس اینترمدیت نیز در رنج 76 دلار و 78 سنت معامله می‌شود.

تاثیر دلار در قیمت نفت

در حالی که روز جمعه (4 اسفند) شاهد افزایش ارزش دلار آمریکا بودیم که بر قیمت نفت خام تأثیر منفی گذاشت، این تأثیر برای روندهای روز دوشنبه (7 اسفند) کمتر قابل توجه است. افزایش دلار در روز جمعه واکنشی به آمار تورم ایالات متحده بود که به تاخیر در کاهش نرخ بهره پیش بینی شده توسط فدرال رزرو اشاره داشت. با این حال، این محرک اصلی در جلسه معاملاتی روز دوشنبه تاثیر خود را از دست داد.

مروری بر بازار نفت در هفته گذشته

هفته گذشته، هر دو شاخص جهانی نفت خام برنت و وست تگزاس اینترمدیت (WTI) به ترتیب با کاهش حدود 2 درصدی و 2.51 درصدی مواجه شدند. این روندها منعکس کننده بازاری است که با وضعیت اقتصادی فعلی و کاهش ریسک ژئوپلیتیکی هم‌خوانی دارد.

عرضه و تقاضای جهانی نفت

قیمت نفت خام نوساناتی را تجربه کرده است که عمدتاً در محدوده 70 تا 90 دلار در هر بشکه است. این بی ثباتی به دلیل ترکیبی از عوامل است: افزایش عرضه آمریکا، عدم اطمینان در مورد تقاضای چین و تغییرات عرضه اوپک پلاس.

چشم انداز کوتاه مدت بازار نفت

چشم انداز کوتاه مدت قیمت نفت خام روند نزولی دارد که عمدتاً تحت تأثیر کاهش ریسک مرتبط با تنش‌های ژئوپلیتیکی است. در حالی که سایر عناصر مانند شرایط عرضه جهانی و کاهش احتمالی ذخایر سوخت آمریکا ممکن است بر قیمت‌ها تأثیر بگذارد، عامل غالب روند فعلی بازار کاهش ریسک ژئوپلیتیکی است.

معاملات آتی نفت خام سبک روزانه

تحلیل نفت خام در بازارهای جهانی

معاملات آتی نفت خام سبک روز دوشنبه (7 اسفند) پس از عبور از میانگین متحرک 200 روزه (EMA 200)، روند نزولی دارند.

در صورت افزایش فشار فروش، می‌توانیم شاهد آزمون کوتاه مدت میانگین متحرک 50 روزه (EMA 50) در 74.09 دلار باشیم.

موقعیت میانگین‌های متحرک نشان می‌دهد که بازار به سمت یک تجارت ضعیف اما محدود در حرکت است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: Fxempire

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array