به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، شبکه بلاکچین لایه 1 آپتوس (Aptos) با معرفی یک گوشی هوشمند رمزارزی مبتنی بر وب 3 (Web3)، راه شبکه رقیب خود یعنی سولانا را در پیش گرفته است. این شرکت روز 15 فوریه (26 بهمن) اعلام کرد با همکاری یک شرکت فناوری آفریقایی کمتر شناخته شده با نام جابو تکنولوژی (Jambo Technology) در راستای تحقق رسالت “افزایش دسترسی به دنیای وب3 در بازارهای نوظهور” این دستگاه تلفن همراه را روانه بازار خواهد کرد.

طبق این اطلاعیه، معرفی جامبوفون (JamboPhone) در قلب این همکاری جا دارد. این دستگاه یک گوشی هوشمند با قیمت مناسب برای باز کردن قفل اقتصاد دیجیتال به روی کاربران طراحی شده است و در حال حاضر در 40 کشور در سراسر آفریقا، آسیای جنوب شرقی و آمریکای لاتین با قیمت 99 دلار فروخته خواهد شد.

تلفن آپتوس

این شرکت JamboPhone را به عنوان پلی برای ترقی اکوسیستم آپتوس توصیف کرده است. گفتنی است که برنامه‌هایی مانند کیف پول پترا (Petra Aptos) و اپلیکیشن جامبو (Jambo App) به طور پیش‌فرض روی این تلفن‌ها نصب شده است. برنامه Jambo یک تجربه منحصربه‌فرد وب3 با امور مالی غیرمتمرکز، بازی و مجموعه‌ای از ابزارهای یادگیری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. مو شیخ (Mo Shaikh)، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل آپتوس لبز (Aptos Labs) و کارمند اسبق متا در این باره می‌گوید:

“بنیاد آپتوس و JamboTechnology الهام بخش ما بوده‌اند، زیرا هسته اصلی آنها چیزی است که فضای وب3 را بیش از هر زمان دیگری زیبا می‌کند و آن گشودن جهان به روی امکاناتی مثل دسترس‌پذیری مالی، مشارکت و توانمندسازی است.”

بازارهای نوظهور مانند آفریقا و آمریکای لاتین با سرعت بیشتری نسبت به همتایان توسعه یافته خود پذیرای صنعت بلاکچین و ارزهای رمزپایه هستند. هرچند وجود جمعیت زیادی که از خدمات بانکی محروم بوده و فشارهای اقتصادی زیاد مانند تورم بالا را متحمل می‌شوند، نقش به‌سزایی در این نرخ پذیرش بالا داشته است.

همانطور که می‌دانید، شبکه رقیب آپتوس یعنی سولانا از سال پیش گوشی هوشمند خود را روانه بازار کرد و اخیراً نیز با ایردراپ‌های جنجالی، هیاهوی زیادی در میان طرفداران خود ایجاد کرد. همین افزایش تقاضا باعث شد قیمت رمزارز بومی این شبکه (SOL) در مسیری صعودی قدم گذاشته و تا رسیدن به جایگاه چهارم بازار کریپتو ادامه دهد.

علیرغم اینکه نسخه‌های اولیه گوشی‌های ساگا سولانا با قیمت 450 دلار عرضه شد، طی ماه‌های گذشته افزایش چند برابری قیمت آن را از دسترس خیلی از کاربران خارج کرد. با این وجود، پیش‌سفارش‌ جدیدترین دستگاه تلفن همراه سولانا که قرار است در سال 2025 عرضه شود، به دلیل کاهش قیمت، بسیار بالا بوده است.

واکنش قیمت رمزارز آپتوس (APT)

نمودار آپتوس

به نظر می‌رسد انتشار این خبر با تاثیرات مثبتی برای قیمت توکن APT همراه بوده است، چراکه در زمان نگارش این مطلب، آپتوس (APT) حدود 1.40 درصد رشد 24 ساعته را ثبت کرده و با قیمت 10 دلار و 13 سنت معامله می‌شود. این دارایی اکنون با ارزش بازاری در حدود 3.68 میلیارد دلار، در جایگاه 26م بازار کریپتو قرار گرفته است و حجم معاملات 24 ساعته آن به مرز 372.68 میلیون دلار می‌رسد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: beincrypto

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array