به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، پس از چند روز کاهش قیمت، بالاخره بعد از آخرین جلسه کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) که روز گذشته (چهارشنبه، ۱ فروردین ۱۴۰۳) برگزار شد، بیت کوین توانست مسیر خود را معکوس کرده و بیش از ۷ درصد افزایش قیمت را برای خود ثبت کند.

برخی از آلتکوین‌ها در مقیاس روزانه بهتر از بیت کوین عمل کرده‌اند، که در این میان میم کوین ها با کسب سود بیشتر عملکرد بهتری از خود نشان دادند.

بازگشت بیت کوین به مسیر صعودی

رمزارز اصلی بازار پس از ثبت بالاترین رکورد قیمتی خود در نزدیکی ۷۴,۰۰۰ دلار، از روز پنجشنبه گذشته روند کاهش قیمت را در پیش گرفت. این کاهش قیمت پس از کسب بیش از ده هزار دلار سوو در یک هفته گذشته اتفاق افتاد.

این دارایی روز بعد حدود ۸ درصد کاهش یافت، اما تمام تلاش خود را کرد تا بتواند در آخر هفته (شنبه و یکشنبه، ۲۶ و ۲۷ اسفند ۱۴۰۲) قیمت خود را تا حدودی بازیابی کند. روز دوشنبه (۲۸ اسفند) مجدداً خرس‌ها پیروز بازار بودند و توانستند بیت کوین را به روند نزولی بازگردانند. این کاهش قیمتی که از روز دوشنبه شروع شده بود، در واقع صبح روز سه‌شنبه، به دلیل ترس از تصمیمات فدرال رزرو ایالات متحده به اوج خود رسید. در نتیجه، بیت کوین با سقوط قیمتی که داشت، به پایین‌ترین سطح دو هفته اخیر خود در زیر ۶۱,۰۰۰ دلار رسید.

با توجه به اینکه بانک مرکزی ایالات متحده تصمیم گرفت سیاست پولی فعلی خود را تغییر ندهد، بیت کوین یک روند صعودی را آغاز کرد که در یک ساعت بیش از هفت هزار دلار افزایش قیمت را به چشم دید و در اواخر همان شب به بالای ۶۸,۰۰۰ دلار رسید.

با اینکه بیت کوین بخشی از سود کسب شده خود را از دست داده، اما همچنان در مقیاس روزانه با حدود ۶ درصد افزایش قیمت به رنگ سبز دیده می‌شود. ارزش بازار آن به ۱.۳ تریلیون دلار رسیده، در حالی که دامیننس آن با اندکی کاهش، عدد 49.5٪ را نمایش می‌دهد.

آلتکوین ها سبز پوش شده‌اند

همانطور که در روند نزولی بیت کوین، آلتکوین ها رهبر خود را همراهی کردند، در مرحله بازیابی نیز همین روند را پیش گرفتند. اتریوم در مقیاس روزانه نزدیک به ۶.۵ درصد افزایش یافته و پس از کاهش قیمت دیروز به زیر ۳۲۰۰ دلار، در حال حاضر با قیمتی بیش از ۳۵۴۰ دلار در حال معامله شدن است.

سولانا نیز با نزدیک ۹ درصد افزایش در مقیاس روزانه، بار دیگر به 190 دلار رسیده است. رمزارزهای بایننس کوین (BNB)، ریپل (XRP)، کاردانو (ADA)، آوالانچ (AVAX)، شیبا اینو (SHIB) و ترون (TRX) همگی سبزپوش شده‌اند، البته با افزایش قیمتی کمتر.

بیشترین سود در مقیاس روزانه به رمزارزهای فلوکی (FLOKI) با ۲۸.۷۱ درصد، کسپا (KAS) با ۱۷.۴۳ درصد، اکسلار (AXL) با ۱۸.۵۶ درصد و بیت کوین کش (BCH) با ۱۵.۱۹ درصد تعلق گرفته است. میم کوین هایی مانند په‌په (PEPE) و دوج کوین (DOGE) نیز رشد قیمتی دو رقمی داشته‌اند.

بنابر سایت آماری کوین گکو (CoinGecko) ارزش کل بازار کریپتو از پایین‌ترین سطح دیروز بیش از 150 میلیارد دلار افزایش یافته و به 2.650 تریلیون دلار رسیده است.

بازار رمزارزها در ۲ فروردین ۱۴۰۳

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: Cryptopotato

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array