به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی و طبق گزارش کوین مارکت کپ، طی چند روز گذشته، سولانا (SOL) یکی از برترین برندگان بازار ارزهای دیجیتال بوده است. این رمزارز، در تایم فریم هفتگی بیش از 7 درصد افزایش را به ثبت رسانده و در 24 ساعت گذشته، با رشدی در حدود 2 درصد عملکرد نسبتاً قابل قبولی نسبت به سایر رمزارزهای بزرگ بازار از خود نشان داده است. این عملکرد خوب به دلیل تحولات مثبت متعددی که اخیراً در این اکوسیستم رخ داده است، تقویت شد.

یکی از مهم‌ترین اتفاقات، مهاجرت هلیوم [HNT] به شبکه اصلی سولانا بود که یکی از بزرگترین انتقال‌ها در تاریخ این شبکه غیرمتمرکز را رقم زد. جدای از این، راه‌اندازی اولین پورتال ردیابی انتشار کربن که در نوع خود بی‌نظیر بود، به قدرت صعودی سولانا (SOL) افزود. با اعلام خبر آغاز یک مشارکت بزرگ دیگر در این شبکه بلاکچین، پیش‌بینی می‌شود این حرکت مثبت برای مدتی دیگر ادامه یابد.

غول پرداخت مسترکارت اعلام کرده است که قصد دارد با شرکت‌های برتر بلاکچین از جمله سولانا به منظور ایجاد مجموعه‌ای جدید از استانداردها به نام Crypto Credential وارد همکاری شود. مسترکارت با انتشار یک بیانیه رسمی، گفت که Crypto Credential مجموعه‌ای از استانداردها و زیرساخت‌ها را در این صنعت برای اطمینان از تعاملات قابل اعتماد بین مشتریان و شرکت‌هایی که از شبکه‌های بلاکچین استفاده می‌کنند، ایجاد خواهد کرد.

این شرکت ارائه کننده خدمات پرداخت اضافه کرد که این مجموعه جدید استانداردها، فناوری‌های توانمندسازی لازم برای کمک به افزودن موارد استفاده بیشتر به این شبکه را نیز فراهم می‌کند.

افزایش فعالیت آن‌چین در شبکه سولانا

طبق اعلام پلتفرم توکن ترمینال (Token Terminal)، پس از انتشار این خبر، تاثیرات مثبتی در سولانا مشاهده شد؛ به طوریکه تعداد کاربران فعال در شبکه ظرف 24 ساعت حدود 4 درصد افزایش یافت. البته ناگفته نماند که در مقیاس هفتگی، پایگاه کاربران این شبکه هنوز کاهش 9 درصدی را نشان می‌دهد.

از سوی دیگر، این رشد کاربران نتوانست حجم معاملات این رمزارز را افزایش دهد. این امر منجر به کاهش 0.8 درصدی کارمزد تراکنش‌های انجام‌شده در این شبکه در 24 ساعت گذشته شد.

کارمزد شبکه سولانا

منبع: Token Terminal

در همین حال، فعالیت بازار توکن‌های غیرمثلی (NFT) در این شبکه طی یک هفته گذشته افزایش یافته است. داده های CryptoSlam نشان می‌دهد که فروش NFTها در این مدت به بیش از 28 میلیون دلار رسیده است که نشان دهنده افزایش حاشیه‌ای 0.41درصدی است. افزایش تعداد خریداران و فروشندگان در این شبکه به ترتیب به 43.92 درصد و 26.29 درصد می‌رسد.

دلیل این افزایش می‌تواند راه‌اندازی افزونه ChatGPT باشد که به کاربران اجازه می‌دهد تا NFTهای خود را از طریق رابط کاربری ChatGPT خریداری کنند.

افزایش تقاضای مشتقات سولانا (SOL)

داده های کوین گلس (Coinglass) حاکی از آن است که علاقه معامله‌گران به سولانا (SOL) در بازار مشتقات افزایش یافته و این واقعیت در افزایش شدید بهره باز (OI) نمود پیدا کرده است. بهره باز سولانا در 24 ساعت گذشته 13.54 درصد افزایش یافته و در زمان نگارش این مطلب، به 295.56 میلیون دلار رسیده است. این معیار هفته گذشته نیز 22 درصد افزایش یافت که در کنار افزایش قیمت، نشان دهنده حرکت صعودی بازار این دارایی دیجیتال بود.

 

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: ambcrypto

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array