به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، ربات تلگرامی مبتنی بر سولانای سولاریوم (Solareum) اعلام کرده است که به دلیل کمبود بودجه و نقض امنیتی اخیر، برای همیشه خاموش خواهد شد. توسعه دهندگان این ربات در کانال پشتیبانی تلگرام سولاریوم ضمن ابراز تاسف عمیق از این رویداد، خبر این تصمیم را به طور رسمی اعلام کرده است.

این تیم افزود که با وجود تلاش‌های هماهنگ برای تامین بودجه بیشتر، انطباق با تغییرات بازار و تقویت اقدامات امنیتی”، دیگر نمی‌تواند به دلیل کمبود بودجه، ایمنی کاربران خود را مثل قبل تضمین کند.

سولاریوم چیست؟

سولاریوم (Solareum) یک ربات معاملات رمزارزی مبتنی بر پیام‌رسان تلگرام با پل ماشین مجازی اتریوم و ماشین مجازی سولانا است که برای خرید و فروش توکن‌های رمزنگاری شده مبتنی بر سولانا بر اساس پارامترهای از پیش تعیین شده برنامه‌ریزی شده است.

سولاریوم سولانا

اواخر ماه مارس، این ربات معاملاتی با یک نقض امنیتی شدید مواجه شد که زمینه را برای رخته مهاجمان و سرقت بیش از 2800 واحد رمزارز سولانا (SOL) فراهم کرد.  بر اساس تجزیه و تحلیل BONKbot، ارزش این توکن‌ها به بیش از 520 هزار دلار رسیده و بالغ بر 300 کاربر را تحت تاثیر قرار داده است.

در ابتدا تصور می‌شد که ربات معاملاتی تلگرام BONKbot پشت این اکسپلویت قرار دارد. با این حال، این موضوع در تاریخ 30 مارس رد شد و تیم پشتیبانی اعلام کرد که BONKbot امن است و عامل حمله یک اپلیکیشن دیگر سولانا بوده است.

این تیم در بیانیه رسمی خود متذکر شده است که: «از آنجایی که طی هفته‌های آتی کلیه خدمات و قابلیت‌های فعال مرتبط با سولاریوم متوقف می‌شود، از کاربران می‌خواهیم هر گونه داده یا دارایی مرتبط را فوراً بازیابی کنند.»

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array