به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، مرجع راهبرد امور مالی انگلستان (FCA) از راه‌اندازی محصول جدیدی با نام دیجیتال سندباکس (Digital Sandbo) با هدف حمایت از شرکت‌های فناوری در مراحل اولیه توسعه محصول خبر داده است.

این نهاد نظارتی، در اطلاعیه روز بیستم جولای (29 تیر) خود گفت که این محصول از تاریخ اول آگوست (10 مرداد) به صورت دائمی در دسترس عموم قرار خواهد داشت. شایان ذکر است که FCA پیش از این، دو برنامه آزمایشی برای بررسی این طرح ابتکاری اجرا کرده است که برای مشاغل، استارتاپ‌ها و ارائه‌دهندگان داده‌های آن‌چین فعال در زمینه‌های بانکداری، سرمایه‌گذاری، وام‌دهی و پرداخت ارائه خواهد شد.

سندباکس

سندباکس چیست؟

سندباکس‌های رگولاتوری به پروژه‌ها اجازه می‌دهد ابتدا در یک محیط آزمایشی کار خود را آغاز کنند و از این طریق محصولات و خدمات خود را بدون تأثیرات جانبی ناخواسته واقعی مورد ارزیابی قرار دهند. به گفته FCA، هدف از راه‌اندازی این سندباکس دیجیتال کمک به شرکت‌های نوآور در جهت عرضه محصولات و خدمات جدید و همچنین حمایت از رشد اقتصادی و رقابت بین‌المللی است.

وزارت اقتصاد و دارایی بریتانیا در آوریل 2022 (فروردین 1401)، علاوه بر طرح‌های خود در رابطه با یک چارچوب نظارتی در مورد استیبل کوین‌های پرداختی، ارائه یک «سندباکس زیرساخت بازارهای مالی» را نیز پیشنهاد کرد. وزارت خزانه‌داری بریتانیا مرکز مشاوره‌ای را نیز برای یک سندباکس دیجیتالی اوراق بهادار افتتاح کرده است که می‌تواند تا پایان ماه جولای، محصولات کریپتو را نیز شامل گردد.

روز سوم جولای (12 تیر)، کمیسیون اروپا اعلام کرد که 20 پروژه برای سندباکس رگولاتوری اتحادیه اروپا انتخاب شده‌اند. شرکت‌هایی واجد شرایط این طرح بودند که در بازارهای مالی و بازارهای سرمایه، مخابرات و فناوری اطلاعات و تجارت جهانی مشغول فعالیت هستند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array