به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، صرافی غیرمتمرکز یونی سوآپ (Uniswap) درصدد است یک افزونه وب برای کیف پول اصلی خود راه‌اندازی کند. بر اساس اعلامیه روز 27 فوریه (8 اسفند)، در حال حاضر یک لیست انتظار برای کاربرانی که نام کاربری uni.eth را قبلاً مطالبه کرده‌اند در دسترس قرار دارد. این صرافی غیرمتمرکز گفته است دسترسی به نسخه بتای افزونه یونی سوآپ (Uniswap Extension Beta) را به ترتیب اولویت نام‌های کاربری به اشتراک خواهد گذاشت.

کاربرد افزونه جدید یونی سوآپ چیست؟

همانند کیف پول‌های خودحضانتی موجود مثل متامسک (MetaMask)، افزونه یونی سوآپ ولت (Uniswap Wallet) نیز به کاربران اجازه می‌دهد تا توکن‌ها و آلتکوین‌های مختلف را مستقیماً از طریق مرورگرهای وب خود ارسال، دریافت، خرید و مبادله کنند.

دامنه uni.eth مبتنی بر سرویس نام اتریوم است و به کاربران اجازه می‌دهد آدرس‌های 0x خود را به نام کاربری تبدیل کنند. تا روز 25 فوریه (6 اسفند) بیش از 100 هزار زیر دامنه uni.eth مطالبه شده بود.

افزونه جدید یونی سوآپ

همانطور که در گزارش‌ها نیز به آن اشاره کردیم، طی یکی دو هفته گذشته، همزمان با تایید یک پروپوزال مرتبط با پاداش کارمزدهای پروتکل برای کاربران، ارزش توکن بومی این صرافی غیرمتمرکز یعنی UNI بیش از 80 درصد افزایش یافت. بر اساس این پروپوزال ارائه شده توسط ارین کوئن (Erin Koen)، سرپرست بنیاد یونی سوآپ، این ارتقا به دارندگان UNI که توکن‌های خود را استیک کرده‌اند، پاداش می‌دهد.

روز 27 فوریه (8 اسفند)، کوئن در یک پست دیگر اعلام کرد که این پیشنهاد، تغییرناپذیری صرافی یونی سوآپ را حفظ کرده، امنیت شبکه را بهینه ساخته و توانایی آن برای آزمایش در آینده را بهبود می‌بخشد. به گفته این توسعه‌دهنده مزیت دیگر تغییرناپذیری (immutability ) دوری از ریسک وقوع باگ‌ها و هک شدن وجوه کاربران در آینده است.»

«وقتی پروتکل‌های هک شده در گذشته را نگاه می‌کنیم، درمی‌یابیم که بسیاری از آنها به دلیل اشکالاتی رخ داده‌اند که در حین ارتقاء پروتکل به وجود آمده است. در حالی که مطمئناً گزینه‌های دیگری نیز برای جایگزینی این رویکرد وجود دارد، با حذف setOwner ما گامی موثر در راستای بهینه‌سازی امنیت آینده سهامداران برمی‌داریم. “

علاوه بر افزونه جدید، بحث در مورد جزئیات این پروپوزال نیز همچنان ادامه دارد. ولی طبق برنامه پیش‌بینی شده، نسخه به‌روزرسانی شده صرافی تحت عنوان Uniswap V4 DEX قرار است در سه ماهه سوم سال 2024 پس از ارتقاء بزرگ شبکه اتریوم عرضه شود.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array