به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، به دنبال رالی 11 درصدی بیت کوین و صعود ارزش این دارایی به منطقه 57 هزار دلار، فروشندگان میلیون‌ها دلار ضرر را متحمل شدند.

طبق داده‌های پلتفرم تحلیل داده‌ کوین گلس (CoinGlass)، تاکنون 182.33 میلیون دلار نقدینگی معامله‌گرانی که در صرافی‌های بایننس، بیت‌بایت، اوکی ایکس و هیوبی پوزیشن شورت باز کرده بودند لیکوئید شده است. تریدرهای اتریوم نیز وضعیت بهتری نداشتند و در همان بازه زمانی زیان آنها به حدود 44 میلیون دلار رسید. این رقم در مجموع بازار کریپتو به بیش از 268 میلیون دلار رسید.

270 میلیون دلار پوزیشن بیت کوین
بیش از 270 میلیون دلار پوزیشن شورت در 24 ساعت گذشته نقد شد. منبع: CoinGlass

با وجود اینکه بعد از فتح کانال 57 هزار دلار، قیمت بیت کوین اندکی اصلاح شده و اکنون در محدوده 56 هزار و 208 دلار معامله می‌شود، دستاورد آن در بازه یک ماهه همچنان در حدود 32 درصد است. این رالی قدرتمند به حضور پررنگ سرمایه‌‎گذاران خرد در کنار فشار خرید سرمایه‌گذاران نهادی نسبت داده می‌شود. در این میان، حجم قابل توجه سرمایه نهادی سرازیر شده به صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس (ETF) بیت کوین که اخیراً در ایالات متحده تأیید شد، نقش به‌سزایی ایفا کرده‌ است.

طبق آخرین اطلاعات ارائه شده توسط Farside ، جریان خالص ورودی سرمایه به 10 صندوق ETF بیت کوین روز 26 فوریه (7 اسفند) به بیش از 515 میلیون دلار رسید و یکی از بالاترین جریان‌های ورودی روزانه از زمان تایید ETFها در تاریخ 11 ژانویه را رقم زد.

ورودی ETFهای بیت کوین
ETFهای بیت کوین روز 26 فوریه به رکورد 515 میلیون دلار ورودی روزانه رسیدند. منبع: سرمایه گذاران Farside

با این اوصاف، صندوق‌های قابل معامله در بورس اکنون به تنهایی نزدیک به یک چهارم بیت کوینی که توسط شبکه تولید می‌شود را جذب می‌کنند. بسیاری از تحلیلگران و صاحب‌نظران بازار کریپتو در پلتفرم رسانه اجتماعی ایکس (X) به بحث و تبادل نظر درباره رالی اخیر بیت کوین پرداختند.

برای مثال، تایلر وینکلووس، یکی از بنیانگذاران صرافی رمزارزی جمینای (Gemini) مستقر در ایالات متحده و دن هلد، اقدامات امروز قیمت را «آغاز روند صعودی پیش‌بینی شده بیت کوین» می‌دانند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array