به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، پلتفرم محبوب معاملات تجاری رابینهود (Robinhood)، در تازه‌ترین گزارش مالی خود فاش کرده است که در ماه دسامبر 2022 (آذر) یک احضاریه بازرسی از کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) دریافت کرده است. در این احضاریه از این شرکت خواسته شده بود اطلاعاتی در مورد لیست ارزهای رمزپایه تحت پشتیبانی رابینهود، خدمات امانی ارزهای دیجیتال و جزئیات عملکرد این پلتفرم ارائه کند.

این احضاریه پس از پشت سر گذاشتن یک سال پرتلاطم در بازار ارزهای دیجیتال و ورشکستگی چندین شرکت تجاری بزرگ و پلتفرم‌های وام‌دهی مشهور از جمله صرافی اف تی ایکس (FTX) و تری اروز کپیتال (Three Arrows Capital) صادر شده است. قیمت سهام رابینهود نیز در ماه نوامبر 2022 (آبان) تحت تأثیر این اتفاقات قرار گرفت، تاجایی که روزی که صرافی اف تی ایکس (FTX) کلیه برداشت‌های غیرفیات مشتریان از این پلتفرم را متوقف کرد، سهام این شرکت 18 درصد کاهش یافت.

سیاست‌ها و رویه‌های عملیاتی رابینهود به نحوی طراحی شده‌اند که این احتمال را در نظر بگیرد که یک ارز دیجیتال خاص ممکن است در هر زمان، طبق قوانین لازم الاجرا، به عنوان یک اوراق بهادار در نظر گرفته شود. با این حال، این شرکت اعلام کرده است که این ارزیابی‌ها تصمیمات قانونی قطعی نبوده و در صورتی که یکی از ارزهای دیجیتالی که در این پلتفرم پشتیبانی می‌شود، طبق قوانین ایالات متحده به عنوان یک اوراق بهادار شناخته شود، شرکت را در مقابل اقدامات قانونی یا نظارتی متعاقب آن، آسیب‌پذیر می‌کند.

اگر کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) یا دادگاه تشخیص دهند که یکی از ارزهای دیجیتالی که توسط پلتفرم رابینهود پشتیبانی می‌شود، اوراق بهادار است، این شرکت مختار است مانع از تسهیل روند معاملات آن ارز دیجیتال خاص شود. اکنون باید منظر ماند و دید که فاش شدن خبر این احضاریه چگونه بر تجارت ارزهای رمزپایه تحت پشتیبانی رابینهود تأثیر می‌گذارد، هرچند خود این خبر می‌تواند یادآور خطرات نظارتی موجود در بازار پویا و به سرعت در حال تغییر ارزهای دیجیتال باشد.

سابقه مقابله رابینهود با نهادهای نظارتی

این اولین باری نیست که این شرکت تجاری با رگولاتوری قدرتمند روبه‌رو می‌شود. در اواخر سال 2020، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC)، رابینهود فایننشیال (Robinhood Financial) را به دلیل اظهارات نادرست مکرر و عدم افشای خبر دریافت پرداخت‌هایی از شرکت‌های تجاری جهت ایجاد مسیری برای ثبت سفارش‌های مشتریان آنها، متهم کرد.

این کمسیون مدعی است که رابینهود بین سال‌های 2015 تا اواخر سال 2018، در مورد ارتباطاتی که با بزرگترین منبع درآمد خود داشته است، مشتریان خود را گمراه کرده است. رابینهود در آن زمان موافقت کرد برای رفع اتهامات بدون اعتراف یا انکار یافته‌های کمیسیون (SEC)، مبلغ 65 میلیون دلار غرامت پرداخت کند. گفتنی است که رابینهود پس از اینکه از هیجان سرسام‌آور ایجاد شده پیرامون دوج کوین (DOGE) در سال 2021 نهایت استفاده را برد، فهرست ارزهای دیجیتال تحت پشتیبانی در پلتفرم‌های خود را به طور قابل توجهی گسترش داد.

 

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: u.today

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array