به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، بانک تسویه حساب‌های بین‌المللی (BIS) مدت‌هاست که رویکرد محتاطانه‌ای را در قبال بیت کوین و ارزهای دیجیتال اتخاذ کرده است. با این حال، دیگر نیازی به احتیاط نیست، زیرا به گفته BIS، «فیات در نبرد با کریپتو برنده شده است».

مدیر کل BIS، آگوستین کارستنز (Agustín Carstens)، که این ادعا را مطرح کرد، در میان انتقادات بیشتر از کریپتو در مصاحبه با بلومبرگ، تأکید کرد که «تکنولوژی پول قابل اعتمادی را به همراه ندارد».

رئیس بانک تسویه بین‌المللی می‌گوید که کریپتو این استدلال را که جایگزینی برای ارز فیات است، از دست داده است.

به عنوان بانک مرکزی، BIS بر نیاز به مقررات و مدیریت ریسک در فضای کریپتو تأکید کرده است – اما ادعای پیروزی در نبرد فیات باعث خشم، طنز و اصلاحات در بین جامعه بیت‌کوین و کریپتو شد.

ری یوسف (Ray Youssef)، مدیر عامل پاکسفول (Paxful) و ماکسیمالیست صدای بیت کوین به کوین تلگراف گفت که “به راحتی در این نبردها جذب می‌شود، اما بدون بازگشت سرمایه، باعث حواس پرتی می‌شود.” وی ادامه داد: “ما باید روی نبردهای جنوب جهانی تمرکز کنیم و برای هر اینچ و هر کره چشم بجنگیم. آنچه اکنون در نیجریه اتفاق می‌افتد برای همه ما حیاتی است.”

“می‌خواهید دلقک‌ها را از بین ببرید؟ طعمه FUD آنها را نادیده بگیرید و تمام تمرکز خود را بر جنوب جهانی و آنچه در خیابان‌های نیجریه می‌گذرد متمرکز کنید.”

سیف‌الدین آموس (Saifedean Ammous)، نویسنده کتاب بیت کوین، داستان BIS را مورد توجه دنبال‌کنندگان خود قرار داد و در نظرات باعث محکومیت و نگرانی شد. یکی از حامیان بیت کوین مستقر در فلوریدا به نام اس‌وی‌ان SVN (نام واقعی او نیست) که حساب بانکی مسدود شده او باعث شد تا به بیت کوین تبدیل شود، به کوین تلگراف گفت: “این افراد دلقک هستند.”

در همین حال، لیدی انارکی (Lady Anarki)، یکی از حامیان بیت کوین که اخیراً یک شرکت آموزش امنیت بیت کوین را تعطیل کرده است، توضیح داد که «فیات و کریپتو اساساً همان کلاهبرداری هستند».

برای فیات، این اُلیگارش‌های نخبه شرور است که یک سیستم بازی تقلبی ایجاد می‌کنند تا خود را غنی کنند، در حالی که دیگران را فقیرتر کنند. بیت کوین یک فناوری طراحی شده با انگیزه‌ها و اصول صحیح اقتصادی است که هر کسی را که برای جهان ارزش به ارمغان می‌آورد، غنی می‌کند.

همانطور که کارستنز(Carstens) توضیح داد، شکست بیت کوین در “جنگ” پول، اشاره دیگری به این واقعیت است که بیت کوین مرده، مرده و دوباره مرده اعلام شده است. بازار نزولی 2022 و 2023 تفاوتی ندارد و طرفداران بیت کوین در توییتر از فرصت استفاده کردند و کارشناسان مالی را که روی قبر خیالی ارز غیرمتمرکز می‌رقصند، مسخره کردند.

با این وجود، بیت کوین بیش از 40 درصد از پایین‌ترین سطح خود در سال 2022 افزایش یافته است و پذیرش شبکه لایتنینگ شکوفا می‌شود، در حالی که جامعه به‌طور فزاینده‌ای پر سر و صدا به نظر می‌رسد.

BIS

وات بیت کوین دید (What Bitcoin Did)، پادکست محبوبی که توسط مالک باشگاه فوتبال پیتر مک کورمک (Peter McCormack) – شماره 38 در 100 برتر کوین تلگراف میزبانی می‌شود – آمارهای مفیدی را برای تصحیح یکی دیگر از بیانیه‌های تحریک آمیز منتشر شده توسط BIS در این هفته منتشر کرد. شایان ذکر است که از آگوست 2015 (مرداد 1394) تا دسامبر 2022 (آذر 1401)، BIS توضیح داد که “تقریباً همه اقتصادها در دارایی بیت کوین خود ضرر کردند.”

همانطور که نشان داده شد، قیمت بیت کوین با وجود بهترین تلاش BIS برای برعکس، همچنان به روند بالاتری ادامه می‌دهد.

BIS در گذشته یکی از منتقدان سرسخت ارزهای دیجیتال بوده است و نگرانی‌هایی در مورد نوسانات، مقیاس‌پذیری و مصرف انرژی آن‌ها ذکر کرده است. با این حال، BIS همچنین در مورد استیبل کوین‌ها و ارزهای دیجیتال بانک مرکزی تحقیق کرده، و اظهار نظر کارستن در مصاحبه بلومبرگ را در کنار هم قرار داده است که این فناوری «پول قابل اعتمادی را به همراه ندارد».

ویلم میدلکوپ (Willem Middelkoop)، نویسنده و مدافع بیت کوین، تأکید کرد که جنگ بین فیات و کریپتو هنوز به پایان نرسیده است. یک اسکرول گذرا روی توییت اصلی بلومبرگ کریپتو نشان می‌دهد که جنگ تازه در حال شروع شدن است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array