به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، پلتفرم‌های تحلیل داده‌های آن‌چین گلسنود (Glassnode)، کریپتو کوانت (CryptoQuant) و کوین گلس (Coinglass) در تازه‌ترین گزارش خود به واقعیت مهمی درباره بیت کوین (BTC) اشاره کرده‌اند که با نزدیک‌شدن به روزهای پایانی سال 2023 می‌تواند تعابیر متعددی در بازار کریپتو داشته باشد.

طبق این گزارش، موجودی بیت کوین (BTC) در صرافی بزرگ آمریکایی کوین بیس (Coinbase) به طور قابل توجهی کاهش یافته و حدود 30 هزار واحد بیت کوین ظرف چند روز از این پلتفرم معاملاتی خارج شده است. این بزرگترین روند خروج بیت کوین از صرافی‌ها، از ماه می (اردیبهشت) تاکنون است.

حجم نقل و انتقالات بیت کوین در کوین بیس؛
حجم نقل و انتقالات بیت کوین در کوین بیس؛ منبع: Glassnode

به دنبال این کاهش، موجودی بیت‌کوین در این صرافی در حدود 411 هزار واحد تخمین زده می‌شود که پایین‌ترین سطح از سال 2015 تاکنون است. این جریان خروجی قابل توجه همراه با افزایش فعالیت‌های معاملاتی در کوین بیس، نشان دهنده تغییر قابل توجهی در استراتژی‌های سرمایه‌گذاران است. تأثیرات این تغییر، که به طور بالقوه بر نقدینگی بیت کوین و پویایی کلی بازار تأثیر می‌گذارد، لزوم نظارت دقیق و بررسی موشکافانه این روند و تبعیت آن بر بازار را می‌طلبد.

گفتنی است که در دنیای پلتفرم‌های معاملاتی دارایی‌های دیجیتال، صرافی کوین بیس به عنوان انتخاب ارجح برای موسسات ایالات متحده، از موقعیت منحصر به فردی برخوردار است. این موقعیت تا حدی به فعالیت آن به عنوان یک شرکت سهامی عام و همچنین متولی اصلی ETFهای بیت‌کوین نسبت داده می‌شود که در حال حاضر کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) مشغول بررسی آنها است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cryptoslate

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array