به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، روز گذشته، همزمان با ازسرگیری روند انباشت بیت کوین توسط سرمایه‌گذاران بزرگ، قیمت رمزارز اول بازار بار دیگر به کانال 70 هزار دلار وارد شد. در همین حال، موجودی بیت کوین در صرافی کوین بیس به پایین‌ترین سطح 9 سال گذشته رسید.

نمودار قیمت بیت کوین
نمودار روزانه قیمت بیت کوین (BTC/USDT). منبع: CoinMarketCap

کاهش عرضه بیت کوین تا مرز 344,856 واحد در صرافی بزرگ کوین بیس نشان می‌دهد سرمایه‌گذاران انباشت بیت کوین و برداشت دارایی خود از صرافی‌ها را از سر گرفته‌اند. طبق داده‌های پلتفرم گلس‌نود، آخرین باری که ذخایر بیت‌کوین در کوین‌بیس به پایین‌ترین سطوح خود رسیده بود، به سال ۲۰۱۵ برمی‌گردد.

موجودی بیت کوین در کوین بیس
موجودی بیت کوین در کوین بیس. منبع: Glassnode

بر اساس نمودار منتشرشده توسط گلس‌نود، کل موجودی بیت‌کوین در آدرس‌های انباشت (accumulation addresses) نیز به بیش از 3.2 میلیون واحد بازگشته است که به بالاترین سطوح تاریخی خود نزدیک شده است. لازم به ذکر است که آدرس‌های انباشت به آن دسته از آدرس‌هایی اطلاق می‌گردد که بیش از 10 واحد بیت کوین داشته و هیچ تراکنش خروجی یا هیچگونه ارتباطی با صرافی‌های متمرکز و شرکت‌های ماینینگ ندارند.

کل موجودی بیت کوین در آدرس‌های انباشت
کل موجودی بیت کوین در آدرس‌های انباشت، منبع: Glassnode

پلتفرم تحلیل داده کریپتو کوانت (CryptoQuant) نیز در یک پست در ایکس (X) علاوه بر نشان دادن الگوی انباشت رو به رشد، نشان داد که جریان ورودی بیت کوین به آدرس‌های انباشت روز 22 مارس (3 فروردین) به بالاترین سطح خود یعنی 25300 BTC رسیده است. این نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران بزرگ احتمالاً پس از کاهش 15 تا 20 درصدی از بالاترین رکورد تاریخی ثبت شده در حدود 74000 دلار، با خرید بیشتر این دارایی، روی افزایش بیشتر قیمت شرط‌بندی می‌کنند.

بر اساس داده‌های کریپتو کوانت، در مجموع، ذخایر بیت‌کوین در تمام صرافی‌ها روز ۲۵ مارس (6 فروردین) به ۱.۹۲ میلیون واحد رسیده است که پایین‌ترین سطح آن در طول سه ساله گذشته است. این شرایط نشان می‌دهد که با کم شدن عرضه و افزایش روزافزون تقاضا در صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) قیمت بیت‌کوین ممکن است همچنان فضای بیشتری برای رشد داشته باشد.

ذخایر بیت کوین در همه صرافی‌ه
ذخایر بیت کوین در همه صرافی‌ها. منبع: CryptoQuant

گفتنی است که در این لحظه، پرچمدار بازار کریپتو با حدود 4.5 درصد رشد در تایم فریم روزانه، همچنان بالاتر از مارک 70 هزار دلاری در نوسان است و حجم معاملات روزانه آن بعد از 44 درصد افزایش، از مرز 42 میلیارد دلار گذشته است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array