به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، کمپانی دیزنی قصد دارد بیش از 8 میلیارد دلار را در ازای خرید سهام شرکت Comcast از سرویس استریم Hulu هزینه کند.

این غول دنیای سرگرمی در روز چهارشنبه اعلام کرد که انتظار دارد به‌زودی مبلغ 8.61 میلیارد دلار را برای تصاحب سهام 33% شرکت Comcast از سرویس استریم Hulu پرداخت کرده و مالکیت این سرویس را به‌طور کامل متعلق به خود کند.

اما همچنان احتمال دارد که دیزنی ملزم به پرداخت هزینه‌ای بیشتر از این عدد شود. هردو کمپانی دیزنی و Comcast بر سر روند ارزیابی ارزش کمپانی Hulu توافقی دو طرفه داشته‌اند، و این توافق ارزش کل Hulu را تا تاریخ 30 سپتامبر 2023 تعیین خواهد کرد. اگر میزان سهام کمپانی Comcast “بیشتر از هزینه تخمین‌زده شده باشد”، دیزنی ملزم به پرداخت این مابه التفاوت می‌باشد.

Hulu

تصاحب تمام‌وکمال Hulu توسط دیزنی

هنوز زمان نهایی شدن روند اداری این تصاحب قطعی نشده است اما دیزنی امیدوار است که تا سال آینده میلادی، یعنی در اوایل 2024 این پروسه به‌طور کامل طی شده باشد.
کمپانی Comcast در سال 2019 حدود یک‌سوم از سهام سرویس استریم Hulu را برای خود خریداری کرده بود. در ابتدا قرار بود که بازخرید این سهام توسط دیزنی در سال 2024 انجام شود، اما با رضایت هردو کمپانی این قرارداد به زمانی زودتر موکول شده است.

در آن زمان هردویِ این کمپانی‌ها، کمترین میزان ارزش Hulu را حدود 27.5 میلیارد دلار تخمین زده بودند. این عدد “فرضیِ” پیش‌بینی شده در 5 سال گذشته قطعاً افزایش بسیار چشمگیری داشته است.

با توجه به اینکه تعداد مشترکین سرویس استریم Hulu در طی سه‌ماهه گذشته تغییر چندانی نداشت است؛ کمپانی دیزنی اعلام کرده که هزینه اشتراک تمامی سرویس‌های خود را افزایش خواهد داد. همچنین این کمپانی نیز قصد دارد مانند رقیب خود، نتفلیکس، روند به‌اشتراک‌گذاری رمز عبور حساب کاربری میان افراد را پیگیری کرده و آن را متوقف کند.

مدیرعامل دیزنی، باب ایگر، در جلسه مربوط به گزارش مالی دومین فصل از سال 2023 اشاره کرده بود که به‌اشتراک‌گذاری پسورد حساب‌های کاربری Disney+ در میان کاربران”رواج” بسیاری دارد و به همین دلیل روش‌های مختلفی برای کنترل کردن آن درحال توسعه است.

او در این باره اعلام کرد: “در حال حاضر در کمپانی، توانایی فنی مشاهده و رصد حجم بالای به‌اشتراک‌گذاری پسورد میان کاربران وجود دارد. من قصد اعلام کردن عدد دقیقی را ندارم، اما به‌صورت کلی میزان قابل‌توجهی از کاربران به این کار مشغول هستند.” ایگر گفته بود که قوانین جدید مربوط به ممنوعیت به‌اشتراک‌گذاری پسورد حساب‌های کاربری تا آخر سال میلادی جاری اعلام و این قوانین از سال 2024 برای همه کاربران اعمال خواهند شد.

در ماه اکتبر (ماه میلادی گذشته)، هزینه اشتراک بدون نمایش تبلیغات سرویس استریم Hulu از ماهانه 14.99 دلار به 17.99 دلار افزایش یافت. همچنین هزینه اشتراک ماهانه Hulu with Live TV (پخش برنامه‌های زنده) نیز از 68.99 دلار به 75.99 دلار رسیده است.

در حال حاضر، لیست فعلی برنامه‌های اشتراکی سرویس Disney+ پس از افزایش هزینه‌ها به شرح زیر می‌باشد:

  • اشتراک یک ماهه Disney+ (بدون نمایش تبلیغات): 13.99 دلار/ قیمت قبلی: 10.99دلار
  • اشتراک یک ماهه Hulu (بدون نمایش تبلیغات): 17.99 دلار / قیمت قبلی: 14.99 دلار
  • اشتراک یک ماهه ESPN+ (با نمایش تبلیغات): 10.99 دلار / قیمت قبلی: 9.99 دلار
  • مجموع اشتراک‌های Disney+ و Hulu و ESPN+ (همگی با نمایش تبلیغات): 14.99 دلار / قیمت قبلی: 12.99 دلار
  • مجموع اشتراک‌های Disney+ و Hulu (بدون نمایش تبلیغات) و ESPN+ (با نمایش تبلیغات): به‌صورت ماهانه 24.99 دلار / قیمت قبلی: 19.99 دلار

همچنین کمپانی دیزنی از یک برنامه اشتراکی ماهانه جدید برای مجموع اشتراک‌های Disney+ و Hulu به قیمت 19.99 دلار بدون نمایش تبلیغات رونمایی کرده است.

انتظار می‌رود که اطلاعات بیشتری درباره روند انتقال این سهام و برنامه‌های آینده Hulu در طی جلسه گزارش مالی فصل جدید دیزنی در هفته آینده منتشر شود.

منبع: theverge

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array