به گزارش ایران دکونومی، شهریور ماه امسال وزیر کار اعلام کرد که دهک‌های چهار و پنج جامعه به طرح اعتبار کالابرگ الکترونیک اضافه شدند.

دولت در این طرح تصمیم دارد تورمی که به 11 قلم کالای معیشتی اضافه شده است را جبران کند، وقرار است این کالاها به نرخ پایه سال 1401 برای مشمولان کالابرگ الکترونیکی محاسبه می‌شود.

در این طرح یارانه تشویقی کالابرگ بنا است که هر کدام از دهک‌های اول تا پنجم به میزان 200 هزار تومان از یارانه خود را از بین 11 قلم کالای سبد معیشت شامل شیر خام، پنیر، ماست، مرغ، تخم‌مرغ، گوشت منجمد، برنج، حبوبات، ماکارانی و قند و شکر خریداری کنند، به میزان 120 هزار تومان یارانه مضاعف برای آنها واریز شود.

به این معنا که دهک اول تا سوم از یارانه 400 هزار تومانی خود و دو دهک چهارم و پنجم از یارانه 300 هزار تومانی اگر به میزان 200 هزار تومان خرید کنند، مشمول دریافت 120 هزار تومان طرح تشویقی کالابرگ الکترونیک می‌شوند.

این 120 هزار تومان یارانه مضاعفی که برای مشمولان کالابرگ واریز می‌شود، هم باید صرف خرید اقلام همان سبد معیشتی شود.

از هفته آینده، دهک‌های ششم و هفتم مشمول طرح کالا‌برگ الکترونیکی می‌شوند.و باتوجه به این که خانوار‌های دهک‌های چهارم تا هفتم از یارانه ۳۰۰ هزار تومانی به ازای هر نفر برخوردار هستند با احتساب اعتبار مازاد ۱۲۰ هزار تومانی، مبلغ ۴۲۰ هزار تومان به عنوان یارانه تشویقی در هر ماه به آن‌ها تعلق خواهد گرفت.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array