به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، به‌نظر می‌رسد کمپانی مایکروسافت تمام تمرکز خود را به بهبود و ارتقای قابلیت‌های دستیار هوش مصنوعی Copilot معطوف کرده و تصمیم گرفته است تا چت‌بات هوش مصنوعی Bing AI را فعلاً کنار بگذارد.

کمپانی مایکروسافت قبل از برگزاری مسابقه فوتبال آمریکایی Super Bowl اعلام کرد که درحال بازطراحی این دستیار هوش مصنوعی برای گوشی‌های هوشمند است. سالانه برندها و کمپانی‌های بسیاری از پروژه‌های خود در آستانه و یا در حین برگزاری این مسابقه بزرگ رونمایی می‌کنند.

مایکروسافت قصد دارد برای اولین بار در طی این چندسال، آگهی تبلیغاتی ویژه‌ای را از عملکرد دستیار هوش مصنوعی Copilot در طی برگزاری این مسابقه به کاربران نمایش دهد. براساس بیانیه رسمی این کمپانی، طراحی جدید این دستیار هوشمند به سه سیستم‌عامل اندروید، iOS و همچنین نسخه تحت‌وب توسعه خواهد یافت.
به گفته این غول تکنولوژی، طراحی جدید Copilot “تمیزتر و شیک‌تر” توصیف شده است. همچنین یکی از قابلیت‌های اصلی این آپدیت بنیادین معرفی ابزار Carousel است که در واقع شامل پیشنهاداتی می‌شود که این هوش مصنوعی می‌تواند برای کاربران انجام دهد.

کمپانی مایکروسافت در دسامبر سال 2023 برای اولین بار از دستیار هوش مصنوعی Copilot رونمایی کرده بود. در آن بازه زمانی، عملکرد این دستیار بسیار ساده و سرراست بود. کاربران می‌توانستند از این دستیار به‌عنوان یک چت‌بات استفاده کرده و همچنین آن را به جدیدترین مدل زبانی پیشرفته GPT-4 Turbo کمپانی OpenAI ارتقا دهند.
اما حالا در اوایل سال 2024، دستیار Copilot با بازطراحی جدید میزبان تغییرات گسترده‌ای شده است.

مایکروسافت در سال میلادی گذشته تصمیم گرفت تمام پروژه‌های هوش مصنوعی خود را تحت‌عنوان یک برند واحد و به‌نام “Copilot” به کاربران و مشتریان عرضه کند و به همین دلیل در طی رویداد Ignite 2023 نام چت‌بات Bing AI را نیز تغییر داد.
سپس، در ماه‌های بعدی از اپلیکیشن اندروید و iOS این دستیار رونمایی کرده و اعلام کرد که قرار است در سال 2024، کامپیوترها و لپ‌تاپ‌های سیستم‌عامل ویندوز به دکمه اختصاصی Copilot مجهز شوند! مایکروسافت حدود یک ماه پیش از اشتراک ماهانه و پولی Copilot Pro نیز رونمایی کرده بود.

قابلیت‌های جدید دستیار Copilot

یوسف مهدی، معاون اجرایی مایکروسافت در بیانیه جدید این کمپانی نوشته است: “امروز، هشتم فوریه 2024، دقیقاً یک‌ سال از ورود ما به حوزه ابزارهای قدرتمند هوش مصنوعی با معرفی چت‌بات Bing AI به کاربران می‌گذرد. ما در طی این یک سال شاهد استفاده روزافزون و سازنده کاربران از دستیار Copilot و خدمات متنوع آن در بیش از 5 میلیارد مکالمه مختلف بوده‌ایم.”
او ادامه داد: “این بهره‌گیری منجر به بهبود عملکرد و افزایش استفاده از مرورگر Edge و موتور جستجوی Bing نیز شده است. همانطور که در آگهی تبلیغاتی امسال ما مشاهده می‌کنید؛ قصد داریم با ارتقای مهارت‌های دستیار هوش مصنوعی Copilot، تجربه کاربری بهتری را برای شما به ارمغان بیاوریم”.

از کاربردهای جدید بازطراحی این دستیار هوشمند می‌توان به ایجاد تصاویر فانتزی و خلاقانه (مانند تیم فوتبال آمریکایی با حیوانات)، ایجاد یک منوی غذایی با محوریت یک آیتم خاص (مانند آووکادو یا یک حساسیت غذایی ویژه)، ایجاد تصویری از طراحی داخلی خانه با تم و سبک موردعلاقه (مانند آشپزخانه‌ای با چوب‌های تیره و میزهای سفید) و حتی دریافت ایده‌های خلاقانه برای محصولاتی که در 2025 محبوب خواهند بود، پرداخت.

با هر بار استفاده از این ابزار، Copilot سرشار از ایده‌های جدیدتری خواهد شد. منوی کناری این دستیار هوشمند دارای چند بخش مجزا از جمله “ابزار طراحی”، “برنامه‌ریزی تعطیلات”، “دستیار آشپزی” و “مربی تناسب‌اندام” می‌باشد.

به‌نظر می‌رسد بازطراحی جدید Copilot هرگونه ارتباط و اتصالی با چت‌بات Bing را از بین برده و حالا این دستیار هوشمند به بلوغ کافی رسیده است. به گفته مایکروسافت، کاربران این دستیار هوش مصنوعی تاکنون بیش از 5 میلیارد چت و 5 میلیارد تصویر ایجاد کرده‌اند!

منبع: Business Insider Tech HindustanTimes

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array