به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، پیام‌رسان واتساپ در جدیدترین آپدیت خود فیلترهای کاربردی‌ای را برای دسته‌بندی چت‌های مختلف در اختیار کاربران قرار داده است. براساس پست جدید این پیام‌رسان در بلاگ رسمی خود، با استفاده از این فیلترهای جدید، یافتن پیام‌های خوانده‌نشده و دسترسی به چت‌های مهم آسان‌تر خواهد شد.

پیام‌رسان تلگرام که جدی‌ترین رقیب واتساپ می‌باشد نسخه مشابهی از این قابلیت به‌نام “Folders” (پوشه‌ها) را در اختیار کاربران خود قرار داده که به آنها اجازه می‌دهد مکالمات را براساس موضوعات دلخواه خود در پوشه‌های مختلف دسته‌بندی کنند.

آپدیت واتساپ

معرفی فیلترهای جدید برای دسته‌بندی چت‌های واتساپ

کمپانی متا با معرفی این قابلیت جدید یافتن چت‌های خاص را برای کاربران پیام‌رسان تحت‌مدیریت خود تسهیل کرده است. این آپدیت جدید به کاربران واتساپ اجازه می‌دهد تا چت‌ها را براساس سه‌ دسته‌بندی کلی تقسیم کنند: همه چت‌ها (All)، گروه‌ها (Groups) و پیام‌های خوانده‌نشده (Unread).
کاربرد این دسته‌بندی‌ها نیز بسیار واضح است. فیلتر Unread تنها پیام‌هایی که هنوز خوانده‌نشده‌اند را نمایش می‌دهد و فیلتر Groups علاوه‌بر گروه‌ها، زیرگروه‌هایی که جزء بخش Communities (اجتماعات واتساپ) نیز هستند را نمایش می‌دهد.

البته تا پیش از ارائه این آپدیت کاربران می‌توانستند به‌سادگی و از طریق قابلیت نوار جستجو به‌دنبال چت مدنظر خود بگردند؛ در نتیجه شاید این آپدیت جدید برای این دسته از افراد حرفی برای گفتن نداشته باشد. به احتمال زیاد این فیلترهای جدید بیشتر برای دسترسی بهینه و مرتب‌سازی‌شده تمام مکالمات و مکالماتی که باید به آنها رسیدگی شود؛ کاربرد داشته باشد.
در فیلتر جدید Unread، علاوه‌بر چت‌هایی که هنوز باز نشده‌اند؛ چت‌هایی که توسط کاربران با لیبل “خوانده‌نشده” علامت‌گذاری شده و رسیدگی به آنها به بعداً موکول شده نیز نمایش داده می‌شود.

شایان ذکر است که این آپدیت جدید به‌مرور در اختیار همه کاربران قرار خواهد گرفت و هیچ محدودیتی برای دسترسی به آن وجود ندارد. به گفته واتساپ این قابلیت نهایتاً در هفته‌های آینده به همه کاربران ارائه خواهد شد.
محل قرارگیری فیلترهای جدید دسته‌بندی مکالمات واتساپ در بخش بالایی چت‌ها خواهد بود تا کاربران بتوانند به‌آسانی میان آنها جابجا شده و جستجو کنند.

یکی دیگر از قابلیت‌های هیجان‌انگیز و جدید واتساپ اضافه شدن دستیار هوش مصنوعی کمپانی متا به محیط این پیام‌رسان می‌باشد. مدتی پیش هوش مصنوعی Meta AI رسماً و به‌صورت محدود و منتخب در اختیار برخی از کاربران ساکن هند و آمریکای واتساپ قرار گرفته است.
متا در این فاز آزمایشی بتا، قصد جمع‌آوری داده و بازخورد کاربران را برای بهبود این قابلیت در نسخه‌های آینده دارد. این چت‌بات راهی تازه برای یافتن اطلاعات، تکمیل وظایف و یا تعامل با یک دوست هوشمند غیرانسانی را به کاربران ارائه خواهد داد.

منبع: Engadget

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array