به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، در حالی که به نظر می‌رسد په‌په (PEPE) هم به لحاظ قیمت و هم از نظر هیاهوی بازار، حرکت خود را از دست داده است، نهنگ‌ها همچنان به شکلی فعال از این دارایی سود می‌برند. داده‌های اخیر، انتقال میزان قابل‌توجهی از توکن‌های په‌په (PEPE) را همزمان با روند مثبت قیمت نشان می‌دهد.

حرکات نهنگ‌های په‌په (PEPE)

طبق پستی که پلتفرم تحلیل داده Lookonchain به اشتراک گذاشت، یک نهنگ اخیراً یک تراکنش برداشت بزرگ از این میم کوین از بایننس انجام داده است. بر اساس داده‌های این سایت ردیابی، نهنگ مورد نظر، 2 تریلیون واحد از توکن PEPE به ارزش تقریبی 3 میلیون دلار را از این صرافی خارج کرده است.

علاوه بر این، در این پست اشاره شده است که همین نهنگ قبلاً در دو نوبت، یکی روز 27 ژوئن (6 تیر) و بار دیگر در تاریخ  5 جولای (14 تیر)، در مجموع 3.94 تریلیون توکن په‌په (PEPE) به ارزش 6.46 میلیون دلار آن زمان را برداشت کرده است. علاوه بر این، این نهنگ روز 14 جولای (23 تیر) 3.94 تریلیون از این توکن به ارزش 7.06 میلیون دلار را دوباره به صرافی واریز کرده و به سودی در حدود 600 هزار دلار رسیده است.

روند دریافت سود په‌په (PEPE)

روز 23 جولای (1 مرداد) کندل روزانه این رمزارز با بیش از 1 درصد رشد بسته شد و همین امر نشان داد که حرکت اخیر این نهنگ بسیار سودآور بوده است. به همین ترتیب، روز 27 ژوئن (6 تیر) نیز افزایش قابل توجهی در ارزش این دارایی مشاهده شد و جلسه معاملاتی خود را با رشد قابل توجه 6.6 درصد به پایان رساند.

نمودار روزانه قیمت PEPE/USDT
نمودار روزانه قیمت PEPE/USDT؛ منبع: TradingView

با این حال، در زمان نگارش این مقاله، این توکن دوباره با یک روند نزولی مواجه شده و با افت قابل توجه بیش از 9 درصد، با قیمت 0.000001323 دلار معامله می‌شود. این روند کاهش مداوم به واسطه وضعیت اندیکاتور شاخص مقاومت نسبی (RSI) نیز قابل تایید است.

افت و خیزهای حجم معاملات

در مدت زمانی که این تراکنش‌های بزرگ توسط این نهنگ انجام می‌شد، حجم کلی معاملات په‌په (PEPE) نسبتاً پایین بود، این وضعیت را در نمودار منتشر شده توسط سنتیمنت (Santiment) می‌توان دید. با این حال، روز 20 جولای (29 تیر) افزایش قابل توجهی در حجم معاملات این رمزارز مشاهده شد.

در این روز خاص، حجم معاملات از محدوده معمول 70 تا 100 میلیون فراتر رفته و به بیش از 8 میلیارد دلار رسید. این بالاترین رقم از حجم معاملاتی است که این توکن از زمان عرضه خود شاهد بوده است.

حجم معاملات په‌په (PEPE)
حجم معاملات په‌په (PEPE)؛ منبع: Santiment

علت دقیق این افزایش ناگهانی حجم معاملات مشخص نیست و تاثیر فوری و قابل ملاحظه‌ای نیز بر روند قیمت نداشته است. با این وجود، این موج غیرمعمول نشان‌دهنده افزایش سطح فعالیت نهنگ‌ها در آن دوره بود. علاوه بر این، بر اساس حرکات گزارش‌شده نهنگ‌ها، به نظر می‌رسد که این هولدرهای بزرگ عمدتاً از این توکن برای هدف دریافت سود استفاده کرده‌اند، زیرا در آن زمان هیچ ابزار یا موارد استفاده آشکار دیگری از این توکن وجود نداشت.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: ambcrypto

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array