به گزارش ایران دکونومی، ویژن، رویدادی آنلاین ویژه صاحبان و علاقه‌مندان به کسب و کارهای اینترنتی است. هدف و شعار اصلی این رویداد «قطب‌نمای رشد کسب‌وکار» تعیین شده بود و در آن موضوعات و دیدگاه‌های متنوعی مثل، شیوه‌های بازاریابی، کمپین‌های تبلیغاتی، سئو و تفکر خلاقانه در کسب‌وکار مورد بحث قرار گرفت.

در ابتدای رویداد، علی حاجی‌محمدی، موسس ژاکت و همیار آکادمی، در خصوص «استراتژی رشد سریع کسب و کار» گفت: «باید اقداماتی که مناسب کسب‌وکارتان نیستند را حذف کنید. نه گفتن را یاد بگیرید و باید سیستم‌سازی کنید.»

او اضافه کرد: «در حال حاضر هم مجری هوش مصنوعی داریم، هم نویسنده هوش مصنوعی و در موارد بسیاری می‌توانید از هوش مصنوعی در کسب و کار خود استفاده کنید. رسانه را باید با توجه به فعالیت و نوع کسب‌کارتان انتخاب کنید.»

رویداد ویژن

سپس، توحید علی‌اشرفی، مدیر بازاریابی علی‌بابا ارائه‌ای با عنوان «استراتژی بازاریابی در مسیر رشد» داشت و گفت: «بازاریابی یک سیستم هدفمند بر اساس سود و فایده است که وفاداری مشتری و ارتباطات عمیق و پایدار براساس آن ایجاد می‌شود.»

وی افزود: «همواره گفته می‌شود محصول خوب، فروش خوبی خواهد داشت، اما این اعتقاد درست نیست. بازاریابی اهرم رشد کسب‌وکارهاست. باید بازار هدف را مشخص کنیم. با مشتریان خود مصاحبه عمیق داشته باشیم، از مشتریان پرسونا بسازیم و خود کسب‌وکار نیز باید پرسونا داشته باشد.»

علی‌اشرفی ادامه داد: «ساختار پیام خوب این‌گونه است که مشکل را شناسایی کرده و به مشتری راه‌کار ارائه می‌کند.»

رویداد ویژن

امین هاشمی، متخصص رشد و توسعه سئو در خصوص«استراتژی رشد سریع با سئو» گفت: «سرعت و سئو با یکدیگر همخوانی ندارند. دستیابی به نتیجه دلخواه از طریق سئو همواره زمان‌بر است و کمتر از ۶ ماه نمی‌توان به نتیجه دلخواه رسید.»

وی اضافه کرد: «با این حال روش‌هایی وجود دارد که بتوان سریع‌تر از سئو نتیجه گرفت. سایت‌هایی که تازه فعالیت خود را آغاز کرده‌اند با کلمات کلیدی طولانی می‌توانند به نتیجه برسند. برای این‌کار باید کلمات کلیدی طولانی که بیشترین جستجو را در گوگل دارند پیدا کرده و از آن‌ها استفاده کنند.»

هاشمی افزود: «باید مسیر کاربران را پیدا کرد. بعضی از کاربران برخی کلمات کلیدی را جستجو می‌کنند تا درباه‌شان بیشتر بدانند، مانند ایمپلنت چیست؟ برخی دیگر آشنایی کامل با خدمات و محصول دارند و قصد خرید دارند. بنابراین بهترین مرکز ارائه دهنده خدمات مورد نظر را جستجو می‌کنند؛ مثل بهترین مرکز کاشت مو.»

رویداد ویژن

پیام بهرام‌پور، مدیرعامل بیشتر از یک، نیز به عنوان سخنران آخر در سخنرانی خود با عنوان «پیش نویس‌های مالی، بزرگترین ترمز کسب و کار» گفت: «خرده فروشی آنلاین تنها ۴ درصد از بازار را به خود اختصاص می‌دهد. برخی از کسب‌وکارها باید به صورت سنتی فعالیت کنند و فروش آنلاین مناسب تمامی کسب‌وکارها نیست.»

او اضافه کرد: «یکی از اصلی‌ترین مشکلات کارآفرینان باورهای منفی مالی آنهاست.»

رویداد ویژن

وحید بهرامیان، مدیرعامل ژاکت آکادمی نیز در سخنرانی رویداد ویژن خود، با موضوع «طراحی کمپین تبلیغاتی در جهت رشد فروش» گفت: «هر کمپین تبلیغاتی باید یک هدف را پیگیری کند، باید در بازه زمانی تعریف‌شده قابلیت اجرایی داشته باشد، مشخص باشد، ملموس و قابل اندازه‌گیری باشد.»

او توضیح داد: «برای هر کمپین تبلیغاتی یک پرسونای بازار هدف را باید انتخاب کرده و برای آن‌ها کمپین را برگزار کنیم. کمپین‌ها باید قابلیت برنامه‌ریزی داشته باشند تا اگر رفتار کاربران تغییر کرد، کمپین را با توجه به نیازهای کاربران تغییر دهیم.»

بهرامیان تاکید کرد: «باید حس از دست دادن را به کاربران منتقل کنیم؛ مثلاً اعلام کنیم که کمپین دو روزه است و یا تعداد محدودی از محصول به فروش می‌رسند.»

رویداد ویژن

مهرسا شرع‌الاسلام، مشاور کسب‌وکار و خلاقیت در سخنرانی خود با عنوان «روش‌های تفکر خلاقانه در رشد کسب و کار» تشریح کرد: «هر برندی باید قصه منحصر به فرد خود را داشته باشد. قصه‌ها برندها را خاص و غیرقابل رقابت می‌کنند.»

او گفت: «رولزرویس و مک‌لارن هردو خودروی لوکس هستند، اما قصه‌های متفاوتی دارند و به همین دلیل رقیب یکدیگر نیستند. باید قصه‌ای متفاوت و بازار هدفی مناسب را انتخاب کنید.»

شرع‌الاسلام تشریح کرد: «در تفکر بازاری و سنتی، شخص تنها به فکر سود خود است. اما در تفکر کارآفرینی نگرش برنده-برنده وجود دارد و کارآفرین به سود کارکنان خود نیز فکر می‌کند. در تفکر بازاری امکان پذیرش خلاقیت وجود ندارد، مدیران نیروها را تمسخر می‌کنند و اعتماد به نفسشان را می‌گیرند. اما در دیدگاه کارآفرینی به نیرو احترام گذاشته می‌شود.»

او افزود: «خلاقیت یک پدیده اجتماعی است. زمانی که ایده‌ای خلاقانه دارید باید توسط بازار نیز مورد پذیرش قرار بگیرد. خلاقیت به معنای استمرار عاشقانه در مسیر کاری است.»

رویداد ویژن

او در نهایت گفت: «برخی دیگر موقعیت را جستجو می‌کنند؛ مثلاً بهترین آژانس املاک در نیاوران. سئو برای تمامی کسب‌وکارها کارآیی ندارد و تنها برخی از کسب‌وکارها از آن نتیجه مطلوب اتخاذ می‌کنند.»

ایران دکونومی، به عنوان حامی رسانه‌ای در این رویداد حضور داشت و یکتانت، زیبال، جت سئو، تریبون و مدیانا نیز از رویداد ویژن حمایت کردند.

کانال یوتیوب ایران دکونومی

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array