به گزارش ایران دکونومی، در ابتدای این رویداد از هویت بصری جدید سرمایکس رونمایی شد و کیارش آمالی‌وند، طراح محصول این شرکت در این خصوص گفت: «پالت رنگی با دقت انتخاب شده است تا ارزش‌های ما را نشان دهد. لوگوی جدید با وجود تغییرات جزئی و تاکید بر ارزش‌های تعریف شده، ظاهری مدرن و پویا از این نام تجاری ارائه می‌‌دهد. تغییرات هویت بصری سرمایکس محدود به لوگو و پالت رنگی نیست و شاهد تغییر در سایر المان‌های بصری مانند فونت وآیکون‌ها، در کنار الگوهای گرافیکی برای تجربه کاربری بهتر در نظر گرفته شده است.»

رویداد فصلی نو

پنل اول فصل نو: دغدغه‌های بانک مرکزی و راه‌کار‌های بخش خصوصی

در اولین پنل گفتگوی رویداد فصلِ نو، احسان مطلبی، مهدی فاطمیان، رئیس انجمن فینتک؛ مصطفی امیری، عضو هیئت مدیره نصر تهران؛ عباس آشتیانی، عضو هیئت مدیره انجمن بلاکچین و مهسا نجاتی، دبیر تحریریه رسانه رمزارز به عنوان راهبر پنل حضور داشتند. مهم‌ترین بحث این پنل در مورد مشکلات بخش خصوصی و عدم قانون‌گذاری بانک مرکزی و نهاد مسئول در زمینه رمزارزها بود.

مطلبی در خصوص چالش‌های رگولاتوری و الزامات پلیس فتا در زمینه فعالیت‌های شرکت‌های رمزارزی گفت: «ما همیشه از همکاری و تعامل با پلیس فتا و نهادهای بالادستی استقبال می‌کنیم، اما هر بار با محدودیت‌هایی روبه‌رو هستیم که علت و نتیجه‌ آن را نمی‌دانیم. در واقع برداشت ما این است که آنها به خاطر قدرتی که در اختیار دارند تنها با سرکوب هر روز کار ما را پیچیده‌تر می‌کنند. برآورد من این است که الزامات فتا برای کسب و کارها و کاربران منفعتی ندارد.»

فاطمیان اضافه کرد: «فاصله ایده‌ها و کسب و کارهای جدید فناورانه با نهادهای قانون‌گذار هر روز بیش از قبل می‌شود و ما به واقع به نهادی جدید متشکل از بخش خصوصی و دولتی نیاز داریم که قدرت فرانهادی داشته باشد. متاسفانه ره‌نگاشت بانک مرکزی رویکرد توسعه‌ای نیست و نگاه محدودگریست که اسم نظارت به خود گرفته است‌.»

امیری با انتقاد از رگولاتوری توضیح داد: «رگولاتوری ما روند تیشه به ریشه زدن را در پیش گرفته است وقتی رگولاتور در جای غلط باشد تصمیمات غلط هم دور از ذهن نیست. وقتی به جای آماده کردن زیرساخت‌ها دائم سرعت‌گیر بگذاریم، مسلماً به نتیجه مطلوبی نخواهیم رسید. من می‌خواهم بگویم همیشه راهکار تصادف نکردن، کاهش سرعت نیست اگر به هر اتفاق و با هر ایده اقتصادی ریشه پولی کشور بلرزد نشان از ضعف‌های دیگری دارد که حاکمیت باید به آن بخش‌ها توجه ویژه کند.»

عضو ھیئت مدیره انجمن بلاکچین هم در زمینه خودتنظیم‌گری در کسب و کارهای رمزارزی گفت: «فعالان حوزه فین‌تک در زمینه رویکرد حاکمیت دچار سردرگمی شده‌اند. اما روالی که رگولاتور پیش گرفته هم سرمایه و هم امنیت سرمایه‌گذاران به خطر می‌افتد. فرار سرمایه معلول شرایط تورمی کشور است و تورم در کشور ریشه ربطی به فین‌تک‌‌ها ندارد. تورم به موضوعات اقتصادی ربط دارد و اگر کشور در رونق اقتصادی قرار داشت شرایط به این شکل نبود.»

فصلی نو

پنل دوم فصل نو: ماندن و جنگیدن کسب و کارهای فینتک

دومین پنل گفتگوی این رویداد در خصوص کسب‌وکارهای حوزه فینتک کشور بود. در این پنل آقایان احسان مطلبی، علی امیری، مهدی عبادی، مدیرعامل وندار، سجاد شاهی، هم‌بنیان‌گذار زیبال و میثم سلیمانی به عنوان راهبر پنل حضور داشتند.

فصل نو

خبر تکمیل خواهد شد…

کانال یوتیوب ایران دکونومی

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array