به گزارش ایران دکونومی، در فیناپ نوزدهم، کسب‌وکارهای ایرانی حوزه رمزارز از تجربه خود در ارائه خدمات به کاربران این فضا گفتند، نیازهای اساسی معامله‌گران، سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان این دارایی‌ها در داخل کشور بررسی و به گذشته، حال و آینده قانون‌گذاری رمزارزها در ایران پرداخته شد.

ارزش بازار رمزارزها

اولین سخنران این رویداد، وحید شامخی، معاون توسعه کسب‌وکار نوبیتکس بود که سخنرانی خود را با عنوان «جهان با من برقص» ارائه داد. وی در این ارائه گفت: «ارزش بازار رمزارزها یک دهم بازار طلاست و در حال حاضر حدود ۶۰۰میلیون نفر دارنده کریپتو در دنیا وجود دارد.»

فیناپ

او اضافه کرد: «رمزارزها محدود به کشور خاصی نیستند و در میان ۱۰ کشوری که بیشترین کاربر کریپتو را دارند، هم کشورهای در حال توسعه وجود دارند و هم کشورهای توسعه یافته. پذیرش رمزارزها یک فرصت تاریخی است و کشورهایی مثل ترکیه که این فضا را بهتر درک کردند، جایگاه بهتری در این چیدمان جدید می‌گیرند.»

احمد وطنی، مدیرعامل ونسی، به عنوان دومین سخنران فیناپ، در ارائه خود با عنوان «بلای نکول» توضیح داد: «۲۵۰هزار میلیارد تومان، معوقات بانکی در ایران داریم و این عدد در دنیا به ۴۰۰ میلیارد دلار می‌رسد. مشکلات اقتصادی و رگولاتوری باعث این مشکل شده است. اما در دنیای غیر متمرکز وام‌دهی، تقریباً این مشکلات را نداریم.»

فیناپ

وطنی افزود: «در وام‌دهی غیر متمرکز، وام‌دهنده پول فیات خود را و وام‌گیرنده رمزارز خود را به عنوان وثیقه، نزد یک قرارداد هوشمند می‌گذارند و در صورتیکه وام‌گیرنده نتواند اقساط خود را پرداخت کند، رمزارزش نقد می‌شود و همین ریسک نکول را کاهش می‌دهد.»

اعتماد به رمزارز

علی جهانی، هم‌بنیانگذار بیت‌پین در ارائه فیناپ خود با عنوان «درخت شیشه‌ای: چگونه نادیدنی‌ها باورپذیر می‌شوند؟» گفت: «اعتماد به تکنولوژی رمزارز از بحران مالی ۲۰۰۸ و با خلق بیت‌کوین در سال ۲۰۰۹ به عنوان ناجی تراکنش‌های مالی ایجاد شد. پدیده چشمگیر بلاکچین ایده اصلی پشت بیت‌کوین بود و به مرور این فضا تبدیل به یک فضای سرمایه‌گذاری برای آینده شد.»

فیناپ

سجاد شاهی، هم‌بنیانگذار و مدیر اجرایی زیبال، در ارائه خود با عنوان «گذشته و آینده گره خورده صنعت رمزارز و پی‌تک» تشریح کرد: «پی‌تیک فناوری تسهیل انتقال ارزش است و از این جهت حائز اهمیت است که ۳ تا ۷ درصد کاربرها به مرحله پرداخت می‌رسند و ۸۰ درصد کاربران به تجربه پرداخت اهمیت می‌دهند. پس این مرحله باید تسهیل شود.»

فیناپ

او اضافه کرد: «نسبت تراکنش موفق درگاه پرداخت صنف رمزارز به دیگر اصناف در ۶ماه اخیر ۱۴۵ درصد بوده و این نشان‌دهنده این است که کاربر این پلتفرم‌ها را دوست دارد.»

در ارائه فیناپ به انواع پول اشاره شد

علی فضائلی، مدیر محصول تومن، در ارائه خود با عنوان «پول، اعتماد و دارایی‌های نوین» در فیناپ نوزدهم گفت: «پول در طول تاریخ انواع مختلفی داشته است؛ پول‌های کالایی، پول‌های نماینده و پول‌های بدون پشتوانه. قدیمی‌ترین و معتبرترین پول تاریخ طلاست. پول‌های فیات بعدترها بر پایه اعتماد شکل گرفتند.»

فیناپ

وی افزود: «پیش‌بینی می‌شود حجم بازار سرمایه ایران ۱۸۰ میلیون دلار باشد که این عدد برای بازار رمزارز حدود ۲۰ تا ۳۰ میلیون دلار است. ۱۰ تا ۱۲ میلیون ایرانی وارد بازار کریپتو شده‌اند، ۳میلیون کاربر فعال به صورت ماهیانه در این بازار وجود دارند و پیش‌بینی می‌کنیم در سال‌های آینده رشد ۲ تا ۳ برابری داشته باشیم.»

جواد بهره، رئیس هیئت مدیره بیتمکس در نوزدهمین رویداد فیناپ گفت: «سرمایه‌گذار خطرپذیر با فرآیند دودلیجنس، می‌تواند ریسک را تا حد زیادی کنترل کند. همچنین هم‌افزایی کسب‌وکارهای پرتفو، می‌تواند به حرکت بهتر هر کسب‌وکاری در مسیر مناسب کمک کند. یکی از معایب جذب سرمایه از وی سی ها این است که بنیانگذار پس از چند راند جذب سرمایه و انتقال سهام، انگیزه خود را از دست می‌دهد.»

فیناپ

او اضافه کرد: «شرکت‌های Hedge Fund تیم‌های مختلف برای بازارهای مختلفی مثل بورس، املاک، رمزارز و… دارند و سبد سرمایه‌گذاری را متنوع می‌کنند؛ چرا که درآمد این شرکت‌ها به عملکردشان بستگی دارد و تلاش می‌کنند بیشترین سود را برای کاربران فراهم کنند.»

اقتصاد دیجیتال پول دیجیتال می‌خواهد

محمد قاسمی، مدیرعامل مزدکس نیز در سخنرانی خود گفت: «اقتصاد دیجیتال، به پول دیجیتال نیاز دارد و ارز فیات پاسخگوی نیازهای اقتصاد دیجیتال نیست. در همین راستا ۱۲۶ بانک مرکزی در دنیا در حال انتشار رمزارز بانک مرکزی هستند. در بازارهای بورس دنیا، موضوع تاخیر در تسویه مسئله بزرگی بود. تحولی که در بازار کریپتو در این زمینه به وجود آورد، بر تکنولوژی مورد استفاده بورس نیز اثرگذار بود.»

فیناپ

وی افزود: «توکنایز کردن املاک، قابلیت خورد شدن مالکیت املاک و خرید و فروش‌شان را در ایران فراهم خواهند کرد.»

صادق رضایی، مدیر هیپووالت

صادق رضایی، مدیر هیپووالت نیز گفت: «آزادی، شفافیت و حریم خصوصی از مواردی است که دنیای رمزارزها توانستند برای فضای پرداخت به ارمغان بیاورند.»

کانال یوتیوب ایران دکونومی

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array