به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، در آستانه رویداد تاریخی هاوینگ، سختی استخراج بیت کوین به سطوح بی‌سابقه‌ای در حدود 86.39 تریلیون هش رسیده است. این وضعیت در درجه اول با افزایش ناگهانی فعالیت ماینرهای بیت کوین با نزدیک شدن به هاوینگ 2024 مطابقت دارد.

ماینرهای بیت کوین قبل از رویداد چهار ساله هاوینگ، تا حد امکان بیت کوین استخراج می کنند، زیرا پاداش استخراج بلوک‌های جدید بعد از این اتفاق، به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد. با توجه به این واقعیت، ماینرها سعی می‌کنند قبل از این تاریخ دارایی بیشتری جمع کنند و در نتیجه باعث افزایش فعالیت‌های ماینینگ می‌شوند.

این افزایش فعالیت معمولاً هش ریت کلی شبکه بیت کوین را افزایش می‌دهد. این هش ریت بالاتر، امنیت شبکه را بیشتر می‌کند، زیرا دستکاری بلاکچین یا انجام فعالیت‌های مخرب مشکل‌تر و خوش‌بینی نسبت به این دارایی بیشتر می‌شود.

گفتنی است که سختی استخراج بیت کوین نشان می‌دهد که استخراج یک بلوک جدید یا حل معماهای ریاضی، تحت مکانیزم اجماع اثبات کار (PoW) بیت کوین چقدر سخت و وقت‌گیر است. علاوه بر این، تنظیم سختی استخراج بیت کوین بعد از هر 2016 بلوک یا تقریباً هر دو هفته یکبار انجام می‌شود، زیرا بیت کوین طوری برنامه‌ریزی شده است که سطح سختی را برای حفظ زمان بلوک هدف در محدوده 10 دقیقه تنظیم کند.

افزایش شدید نوسانات قیمت پیش از هاوینگ

در همین حال، همزمان با افزایش سختی استخراج، قیمت بیت کوین (BTC) نیز در 24 ساعت گذشته شاهد نوسانات زیادی را پشت سر گذاشت.

نمودار قیمت بیت کوین پیش از هاوینگ
نمودار قیمت بیت کوین

در زمان نگارش این مطلب، بیت کوین کمتر از 1 درصد نسبت به روز گذشته افزایش یافته و اکنون در محدوده 70901 دلار معامله می‌شود. شایان ذکر است که بر اساس داده‌های CoinMarketCap، در نتیجه حرکت نوسانی قیمت طی یک روز گذشته، پایین‌ترین و بالاترین سطوح ثبت شده به ترتیب در محدوده ۶۹۵۷۱.۸۱ دلار و ۷۱۲۵۶.۲۴ دلار بوده است. این حرکات ناپایدار با افزایش سختی استخراج شبکه مطابقت دارد، زیرا ماینرها علاوه بر افزایش رقبا، با موانع فنی رو به رشدی مواجه هستند.

با این وجود، موج خوش‌بینی درخصوص وضعیت بازار در آستانه هاوینگ همچنان ادامه دارد، زیرا داده‌های تاریخی احساسات صعودی در مورد عملکرد قیمت پس از این اتفاق را تایید می‌کنند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: coingape

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array