به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، شبکه بلاکچین کاردانو با معرفی عمومی سندباکس توسعه میدنایت (Midnight)، با تمرکز بر افزایش حفاظت از داده‌ها برگ جدیدی را در دفتر توسعه این بلاکچین باز کرده است. این توسعه پس از آن صورت می‌گیرد که در فاز اول، 100 تیم، روند توسعه این سندباکس را که در ابتدا، اواخر سال 2023 به طور انحصاری برای گروه‌های منتخب ارائه شده بود، مورد آزمایش و بررسی قرار دادند. سندباکس Midnight DevNet که اکنون برای همه قابل دسترسی است، با هدف ایجاد یک محیط مشترک ارائه شده است که در آن توسعه‌دهندگان می‌توانند با آزمایش و نوآوری به پیشرفت برنامه‌های غیرمتمرکز (dApps) با تاکید بر امنیت داده‌ها کمک کنند.

میدنایت (Midnight) از زبان برنامه‌نویسی Compact استفاده می‌کند که برای ادغام یکپارچه با TypeScript طراحی شده است. این رویکرد فرآیند توسعه را تسهیل نموده و فناوری دانش صفر (ZK) را برای طیف وسیع‌تری از توسعه‌دهندگان قابل دسترس‌ می‌سازد.

شرکت کنندگان با پیوستن به DevNet، در زمینه نوظهور فناوری پیشرفته حفاظت از داده‌ها پیش‌قدم شده و از رویکرد توسعه مبتنی بر تحقیق و امنیت IOG بهره می‌برند. سندباکس جدید، فضای امنی برای توسعه‌دهندگان است تا برنامه‌های کاربردی متمرکز بر حفاظت از داده‌ها، سوآپ‌های محافظت شده و قراردادهای هوشمند را بدون به خطر انداختن کاربران یا دارایی‌های واقعی آنها کاوش کنند.

میدنایت کاردانو

آغاز دوران نوین پیشرفت کاردانو

ادغام میدنایت (Midnight) به عنوان یک زنجیره جانبی از بلاکچین کاردانو نشان‌دهنده یک گام موثر رو به جلو در گسترش عملکرد این بلاکچین، به ویژه در مورد حفاظت از داده‌ها است. میدنایت (Midnight) با استفاده از فناوری رمزنگاری دانش صفر، روش‌های محاسباتی خصوصی و عمومی را امکان‌پذیر کرده و استاندارد جدیدی را برای ایمن‌سازی اطلاعات شخصی و تجاری حساس در بستر بلاکچین ایجاد می‌کند.

این پلتفرم نه تنها فضایی برای شناسایی و رسیدگی به مسائل و تنظیم دقیق برنامه‌ها را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد، بلکه به عنوان یک حلقه بازخورد حیاتی برای شکل دادن به روند توسعه آینده آن عمل می‌کند. تحلیلگران این سندباکس را به‌عنوان یک دستاورد حیاتی در توسعه بلاکچین در نظر گرفته و تمرکز آن بر اولویت‌بندی حفاظت از داده‌ها از طریق فناوری پیشرفته بلاکچین و رمزنگاری را نقطه قوت آن معرفی می‌کنند.

میدنایت وعده می‌دهد که اکوسیستم کاردانو را به عنوان یک پلتفرم مشارکتی تقویت کرده و توسعه‌دهندگان را قادر می‌سازد مرزهای قابلیت‌های دپ‌ها (dApps)، به ویژه در مناطقی که به اقدامات سختگیرانه حفاظت از داده نیاز دارند، را گسترش دهند. انتظار می‌رود عرضه عمومی Midnight DevNet نوآوری در فناوری غیرمتمرکز را تسریع نموده و ابزارها و منابع مورد نیاز برای ایجاد راهکارهایی جهت رفع نگرانی‌های فزاینده در مورد حفظ حریم خصوصی و امنیت داده‌ها در عصر دیجیتال را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار دهد.

میدنایت کاردانو

ایردراپ احتمالی میدنایت برای هولدرهای کاردانو (ADA)

گفته می‌شود این احتمال وجود دارد که هولدرهای رمزارز کاردانو (ADA) در آینده نزدیک از پاداش قابل توجه کمپین ایردراپ میدنایت پروتکل (Midnight Protocol) بهره‌مند شوند. این طرح ایردراپ اکنون در مرحله رایزنی قرار دارد. در صورت تحقق این پیش‌بینی، این کمپین ضمن تاکید بر تعهد پروژه به پاداش دادن به جامعه و ذینفعان، فرصتی را برای دارندگان کاردانو فراهم می‌سازد تا از سرمایه‌گذاری خود در اکوسیستم کاردانو سود بیشتری ببرند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع:  coingape

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array