به گزارش ایران دکونومی، در بخش جداول لایحه بودجه 1403 موضوعاتی از قبیل جداول تفصیلی دستگاه‌ها، درآمدها، منابع و پیوست شماره یک و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای لحاظ گردیده است.

شایان ذکر است که در بخش جداول، موارد متعددی وجود داشت که با مصوبه بخش اول بودجه در مغایرت بود و مورد تایید نماینده دولت نیز قرار گرفت. به این ترتیب اگر دولت بخواهد با توجه به اینکه بخش اول بودجه به قانون تبدیل و ابلاغ شده، تغییری در بخش اول بودجه 1403 داشته باشد باید لایحه‌ای را در این بخش به مجلس ارائه دهد در غیر این صورت بر اساس ماده 182 آیین نامه داخلی مجلس، دولت باید دقیقاً بر اساس مصوبات بخش اول بودجه، لایحه بخش دوم را به مجلس ارائه دهد.

در این رابطه «محسن زنگنه» عضو کمیسیون برنامه و بودجه اظهار نموده است که دولت در برخی مصوبات بخش اول مانند تبدیل مالیات به اوراق، تغییراتی داده که جای ایراد دارد و می‌بایست اصلاح شود.

چندی پیش «احسان خاندوزی» وزیر اقتصاد، از نمایندگان مجلس خواسته بود با کاهش درامدهای مالیاتی میزان اوراق قابل انتشار در سال 1403 را افزایش دهند.

این اقدام به نوعی عقب نشینی از رویکرد اولیه دولت در کسب حداکثری درامدهای مالیاتی قلمداد می‌شود. در قسمت اول لایحه بودجه 1403 درامدهای مالیاتی از محل اصناف و مشاغل نسبت به سال قبل حدود 50 درصد رشد کرده بود.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array