به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، بیستمین روز از آغاز فعالیت صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) اسپات بیت کوین در حالی به پایان رسید که کل دارایی‌های تحت مدیریت (AUM) این محصولات به نقطه عطف 10 میلیارد دلاری رسیده است.

بر اساس داده‌های بیت‌مکس ریسرچ (BitMEX Research)، جریان خالص ورودی برای 9 صندوق قابل معامله در بورس (ETF) بیت کوین روز نهم ژانویه (19 دی) به 2.7 میلیارد دلار می‌رسید. این رقم حدود یک ماه بعد و بعد از گذشت 20 روز معاملاتی، از مرز 10 میلیارد دلار عبور کرده و صندوق IBIT بلک‌راک با 4 میلیارد دلار، در این راه پیشگام است. جایگاه دوم نیز به صندوق FBTC فیدلیتی تعلق دارد که اکنون بیت کوین‌های تحت مدیریت آن به بیش از 3.4 میلیارد دلار می‌رسد. صندوق ARK 21Shares نیز اکنون حدود 1 میلیارد دلار بیت کوین را در سبد دارایی خود نگهداری می‌کند.

 در همین حال، جریان خروجی صندوق GBTC گری اسکیل در 30 روز گذشته به 6.3 میلیارد دلار رسیده است که کمترین حجم برداشت روزانه از زمان تبدیل آن است. این صندوق در تاریخ 9 فوریه (20 بهمن) رقم 51.8 میلیون دلار خروج سرمایه را ثبت کرده بود.

ETF بیت کوین

اریک بالچوناس تحلیلگر بلومبرگ در ایکس (توییتر سابق) خاطرنشان کرد: «باوجود اینکه فکر می‌کردم با کاهش جریان‌های خروجی GBTC، این نه صندوق کمی ضعیف‌تر می‌شوند، اما می‌بینیم که در کمال تعجب در حال قوی‌تر شدن هستند».

به این ترتیب، انتظار می‌رود طی چند ماه آینده، جریان ورودی ETFهای بیت‌کوین افزایش یابد، زیرا شرکت‌های تجاری بررسی‌های لازم را در مورد این وسایل سرمایه‌گذاری انجام داده و آماده ورود خواهند بود.

چشم‌انداز روشن بیت کوین

بر اساس تحلیل‌های اخیر آرک اینوست (ARK Invest)، قیمت بیت کوین اکنون بالاتر از حمایت تکنیکال ماه ژانویه در محدوده میانگین متحرک 200 روزه (29902 دلار) و میانگین آن‌چین (33487 دلار) در حال تحکیم است. افزون بر این، از ابتدای ماه ژانویه تاکنون، قیمت این ارز دیجیتال حدود 5.68 درصد افزایش یافته و به محدوده 48268 دلار نزدیک شده است.

نمودار قیمت بیت کوین

دیدگاه صعودی ARK Invest حاکی از آن است که بیت کوین به عنوان یک دارایی بدون ریسک در حال جایگزینی طلا است. قیمت بیت کوین نسبت به طلا در 7 سال گذشته بیست برابر بیشتر شده است. در ژانویه 2024، بیت کوین توانست 20 اونس تروی طلا بخرد، درحالی که این رقم در آوریل 2017 تنها برابر 1 اونس بود. به عقیده تحلیلگران این روند باید ادامه یابد زیرا بیت کوین نقش خود در بازارهای مالی را هر روز تقویت می‌کند.

با توجه به محیط کنونی اقتصاد کلان، این شرکت مدیریت دارایی پیش‌بینی می‌کند که «با کاهش تورم و افزایش نرخ‌های واقعی، بیت کوین به ثبات بیشتری می‌رسد، زیرا بانک‌ها سپرده‌های خود را همچنان از دست خواهند داد.»

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph 

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array