به گزارش ایران دکونومی، شرکت سایپا، خبر داده بود که سهند پارس خودرو را در ۶ مدل مختلف (شامل ۲ مدل دنده‌ای بنزینی، ۲ مدل دنده‌ای دوگانه‌سوز و ۲ مدل اتومات بنزینی) تولید می‌کند، اما براساس جدیدترین کاتالوگ منتشر شده سهند، ظاهراً در فاز اول تولید خودرو سهند، این محصول فقط با گیربکس دنده‌ای و با موتور بنزینی، وارد بازار می‌شود.

پیش‌تر هنگامی‌که خودرویی به بازار عرضه می‌شد، سال‌ها زمان می‌برد تا نسخه دیگری از آن وارد بازار شود. نسخه جدید تغییرات بسیار زیادی به خود می‌دید و درواقع با خودروی کاملاً متفاوتی روبه‌رو بودیم که قابلیت‌های کاملاً جدیدی داشت. اما این روزها خودروسازان ترجیح می‌دهند در بازه‌های زمانی کوتاه‌تر مجموعه‌ای از تغییرات کوچک را به ماشین اضافه کنند که به آن فیس لیفت می‌گویند.

تفاوت ساینا با سهند/ مزایا و معایب

  • طراحی مدرن‌تر از ساینا S
  • کابین جدیدتر از ساینا S
  • امکانات رفاهی و ایمنی بیشتر از ساینا
  • افزایش جزیی قدرت و گشتاور موتور
  • پیشرانه ۸ سوپاپ

مشخصات فنی سهند – Sahand

موتور: ۴ سیلندر ۸ سوپاپه
حجم موتور: ۱۵۰۳ سی سی
تنفس موتور: تنفس طبیعی
انتقال نیرو: دیفرانسیل جلو
حداکثر قدرت: ۹۰ اسب بخار در ۵۰۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور: ۱۳۷ نیوتن متر در ۲۵۰۰ دور در دقیقه
جعبه دنده: ۶ سرعته اتوماتیک – ۵ سرعته دستی
مصرف سوخت ترکیبی : ۷ لیتر در هر صد کیلومتر
استاندارد آلایندگی: یورو ۵

ابعاد و ظرفیت ‌های سهند پارس خودرو

طول: ۴۲۱۵ میلیمتر
عرض: ۱۶۷۷ میلیمتر
ارتفاع: ۱۴۸۵ میلیمتر
فاصله محورها: ۲۴۱۰ میلیمتر
وزن خالص: ۱۱۰۰ کیلوگرم
تعداد سرنشین: ۵ نفر
ظرفیت صندوق عقب: ۳۷۰ لیتر
حجم مخزن سوخت: ۴۱ لیتر
قطر رینگ: ۱۴ اینچ

سهند

امکانات سهند چیست؟

سهند پارس خودرو در دو تیپ تحویل مشتریان می‌شود. سهند تیپ ۱ به عنوان مدل پایه به بازار می‌آید و سهند تیپ ۲ نسخه فول آپشن محسوب می‌شود.

کیسه هوا برای راننده و سرنشین جلو، سیستم تهویه نیمه‌اتوماتیک، ترمز کمکی، کنترل کشش و پایداری، دیلایت، اتولایت، سیستم پایش فشار تایر، فرمان دی کات، صندلی پارچه‌ای، ایزوفیکس، آینه جانبی برقی و سنسور دنده عقب امکاناتی است که در تیپ ۱ سهند قرار دارد.

دکمه‌های کنترلی روی فرمان، صندلی چرمی و پارچه‌ای، تریم داخلی دو رنگ، گرمکن آینه بغل، سانروف، نمایشگر ۷ اینچی، دوربین عقب، ۲ بلندگو عقب و آنتن کوسه‌ای، آپشن‌هایی‌ست که به تیپ ۲ سهند اضافه شده است.

عکس سهند

قیمت سهند اس

به مناسبت فرا رسیدن عید فطر در سال 1403، شرایط پیش فروش سهند اعلام شد. اما این ثبت نام در تاریخ 19 فروردین از طرف سایپا این ثبت نام لغو شد.

در متن بیانیه آمده است: مشتريان محترم، به اطلاع مي ­رساند طرح­ هاي فروش بخشنامه هاي شماره 4333 و 6151 مربوط به شرايط فروش فوق العاده و پيش فروش عيد سعيد فطر، لغو و متعاقباً شرايط فروش محصولات اطلاع­ رساني خواهد شد.

لینک خرید خودرو سهند از سایپا

مدل خودرو سهند S دستی: پیش پرداخت ۲۲۷,۷۰۸,۵۰۰
موعد تحویل شهریور و مهر ۱۴۰۳

سهند را بخریم یا نخریم؟

ماشین سهند پنجمین عضو از خانواده X200 سایپا است و با تغییراتی که در طراحی ظاهری و داخلی، مشخصات فنی و امکانات داشته، از دیگر محصولات اقتصادی خودروساز ایرانی بهتر است. تولید این خودرو سال ۱۴۰۲ آغاز خواهد شد. قیمتی برای خرید خودرو جدید اعلام نشده، اما تیپ پایه سایپا سهند کمی گران‌تر از ساینا S به فروش می‌رسد و مدل فول آپشن ارزان‌تر از شاهین خواهد بود. سهند پارس خودرو در آخرین روزهای سال ۱۴۰۲ از طریق سامانه یکپارچه فروش خودرو در دسترس خریداران قرار گرفت.

با توجه به به اینکه در بازار انتخاب بهتر از سهند نسبت به امکانات آن گزینه دیگری موجود نمی باشد؛ می تواند بهترین انتخاب باشد.

فیلم بررسی اولیه سهند سایپا

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array