به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، تا چند ماه دیگر تحویل بوگاتی بولید (Bugatti Bolide) آغاز خواهد شد؛ یک ماشین مسابقه‌ای خاص با قدرت 1600 اسب بخار و سریعتر از یک ماشین فرمول 1.

خودرو بوگاتی بولاید ابتدا در قالب یک کانسپت در اکتبر ۲۰۲۰ رونمایی و سپس نسخه تولیدی آن در آوریل ۲۰۲۳ معرفی شد. در این فاصله، مهندسانی بوگاتی، بولاید را طی دورهای شبیه‌سازی‌شدهٔ بی‌شماری در مشهورترین پیست‌های جهان آزمایش کردند تا طراحی و تنظیمات آن را دقیق‌تر کنند. در حال حاضر تولید 40 دستگاه از این خودرو آغاز و اولین مدل آن طی چند ماه آینده تحویل بازار خواهد شد.

ماشین بوگاتی جدید

آیرودینامیک دیوانه‌وار بوگاتی بولاید با تولید نزدیک به سه تن داون‌فورس، خودرو را به پیست می‌چسباند. در این ماشین، اسپلیتر جلو با بال‌های یکپارچه با دیفیوزر جلو و باله‌های جانبی کار می‌کند. کابین کم‌عرض خودرو نیز به کمک فرم و مکان نصب آینه‌های جانبی بال شکل، امکان عبور هوای بیشتری را از اینترکولرهای جانبی فراهم می‌کند. بوگاتی در بولاید بجای دوربین از آینه‌های سنتی استفاده کرده است زیرا این آینه‌ها باعث می‌شوند راننده بتواند فاصله با خودروهای دیگر را سریع‌تر تخمین بزند.

مهندسان بوگاتی یک خودروی فوق اسپرت فقط برای پیست ساخته‌اند که از رانندگان دعوت می‌کند محدودیت‌های خود را کشف کنند. در بیانیه مطبوعاتی نیز بوگاتی Bolide به عنوان یک خودروی فوق سریع توصیف شده است که برای همه مناسب است؛ مطمئناً نه به دلیل قیمت (از قیمت 4 میلیون یورو / 3.5 میلیون پوند شروع می‌شود) بلکه به دلیل توانایی آن در سازگاری حتی با کسانی که – هنوز – تجربه رانندگی در مسیر مسابقه‌ای را ندارند.

مارک بوگاتی

این مدل بوگاتی 1852 اسب بخار قدرت و حدود 1240 کیلوگرم وزن (کمتر از یک فولکس واگن گلف) دارد و «اندی والاس» راننده رسمی بوگاتی، اعتقاد دارد که رانندگی با این مدل بوگاتی بسیار آسان است. البته به یاد داشته باشید که «والاس» برنده چندین و چند مسابقه بوده است و بنابراین گفتن “آسان” از نظر او معنایی کاملاً متفاوت به خود می‌گیرد. شاید هم این صفت به دلیل وجود ABS و ESP باشد که معمولاً در اتومبیل‌های پیست وجود ندارند.

بوگاتی بولید سریعتر از خودرو فرمول 1

ممکن است برای شما تعجب آور باشد، اما بوگاتی بولید کندتر از Chiron است؛ حداکثر سرعت “فقط” 236 مایل در ساعت. اما برای پشت سر گذاشتن یک خودروی فرمول 1 کافی است که خودرو سریعتر از 232 مایل در ساعت باشد.

عکس بوگاتی بولید

بولاید افراطی‌ترین بوگاتی تاریخ توصیف شده که وعده تحمل شتاب جانبی تا ۲.۵ جی را داده است اما به گفته بوگاتی، این ماشین توسط همه رانندگان صرف‌نظر از سطح مهارتشان قابل‌کنترل خواهد بود. این شرکت تنها ۴۰ دستگاه از بولاید تولید می‌کند که هرکدام ۴ میلیون یورو قیمت دارند اما هیچ‌کدام جواز تردد در خیابان‌ها را نخواهند داشت.

منبع: uk.motor1

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array