به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، «آکیو تویودا» رئیس هیئت مدیره تویوتا گفت: رانندگان به جای قانونگذاران یا سیاستمداران باید تصمیم بگیرند که کدام وسیله نقلیه را انتخاب کنند. خودروهای الکتریکی (EV) هرگز بر بازار تسلط نخواهند داشت و مصرف کنندگان نباید مجبور به خرید آنها شوند.

به گفته این خودروساز ژاپنی، خودروهای باتری‌دار تنها به 30 درصد از بازار جهانی خواهند رسید، در حالی که مابقی بازار دربرگیرنده خودروهای هیبریدی، خودروهای هیدروژنی و خودروهای سوخت‌ فسیلی هستند.

«تویودا» معتقد است که خودروهای برقی نباید در زمانی که یک میلیارد نفر در سراسر جهان هنوز بدون برق زندگی می‌کنند، توسعه داده شوند. وی در ادامه گفت: باتری خودروهای برقی گران است و به زیرساخت شارژ نیاز دارد.

«آکیو تویودا» که پدربزرگش تویوتا را در سال 1937 در ژاپن تأسیس کرده است، در یک رویداد تجاری در اوایل این ماه صحبت کرد و خواستار یک رویکرد چند مسیره شد. او افزود که تغییر به سمت خودروهای الکتریکی به آن سرعتی که بسیاری فکر می‌کنند اتفاق نمی‌افتد؛ چرا که نه دولت‌ها و سیاست‌ها بلکه مشتریان هستند که باید این تصمیم را بگیرند.

تویودا با عقب نشینی از تمرکز بر خودروهای برقی باتری، گفت: «دشمن ما گاز دی اکسید کربن (CO2) است، بنابراین، بیایید همه به کاهش CO2 فکر کنیم.»

اظهارات تویودا پس از تضعیف فروش خودروهای برقی در بریتانیا و اتحادیه اروپا در پایان سال گذشته (2022) ایراد شده است. به گفته انجمن سازندگان و سرمایه‌گذاران وسایل نقلیه، سهم بازار خودروهای برقی در بریتانیا در سال گذشته کاهش یافت، زیرا برخی از رانندگان به دلیل ترس از قیمت بالای آنها و نبود امتیاز شارژ، تمایلی به خرید خودرو برقی نداشتند.

منبع: rt

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array