به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، روز 18 مارس (28 اسفند) بیش از 640 میلیون دلار بیت کوین (BTC) از صندوق قابل معامله در بورس (ETF) شرکت مدیریت دارایی گری اسکیل (Grayscale) خارج شد و بزرگترین خروجی سرمایه از این صندوق از زمان تبدیل آن به ETF یعنی روز 11 ژانویه (21 دی) را رقم زد.

طبق داده‌های Farside Investors، علاوه بر خروج 642.5 میلیون دلاری سرمایه از این صندوق، در همان زمان، جریان ورودی‌ به ETF بیت‌کوین فیدلیتی، دومین ETF بزرگ بازار، تنها به عدد 5.9 میلیون دلار رسید که پایین‌ترین رکورد ثبت شده در تاریخچه فعالیت آن است.

رابطه جریان منفی سرمایه ETFها و ریزش قیمت بیت کوین

در زمان نگارش این خبر، قیمت بیت‌کوین 10.5 درصد نسبت به آخرین رکورد تاریخی خود یعنی 73797 دلار روز 14 مارس (24 اسفند) کاهش یافته و با افت 6.23 درصدی در تایم فریم روزانه، با قیمت 64875 دلار معامله می‌شود. برخی از مفسران بازار، کند شدن جریان‌های ورودی ETFهای بیت کوین، شمارش معکوس برای رویداد هاوینگ بعدی و جلسه روز 20 مارس (1 فروردین) کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) ایالات متحده را به عنوان دلایل اصلی ریزش چند روز گذشته معرفی می‌کنند.

نمودار بیت کوین

با این حال، سایر تحلیلگران چشم‌انداز خوش‌بینانه‌ای را برای تغییر جریان‌های سرمایه در ETFهای بیت کوین به اشتراک گذاشته‌اند. این مفسران به مقدار باقیمانده بیت کوین در دفاتر سفارش GBTC (چیزی در حدود 370000 بیت کوین) به عنوان توجیهی برای چشم انداز صعودی بلندمدت خود درباره جریان‌های سرمایه ETFها اشاره کردند.

برای مثال، الساندرو اوتاوانی (Allesandro Ottavani)، مفسر بازار کریپتو روز 19 مارس (29 اسفند) در ایکس نوشت: “صندوق GBTC بیش از 378 هزار واحد بیت کوین داشت و امروز 9.6 هزار واحد آن را فروخته است؛ خبر خوب این است که آنها نمی‌توانند برای مدت طولانی با این سرعت ادامه دهند.”

لازم به یادآوری است که صندوق تراست گری اسکیل روز 11 ژانویه (21 دی) از یک صندوق نهادی به یک ETF اسپات بیت کوین تبدیل شد و در کنار 9 صندوق قابل معامله در بورس (ETF) دیگر بیت کوین مانند بلک‌راک و فیدلیتی به ارائه خدمات اسپات پرداخت.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array