به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، بانک ایتالیایی UniCredit یکی از معدود وام دهندگان خارجی است که علیرغم تحریم‌های غرب علیه مسکو از آغاز درگیری اوکراین، فعالیت خود را در کشور تحریم شده ادامه داده است.

رویترز به نقل از یک منعب ناشناس گزارش داد که بانک مرکزی اروپا (ECB) قصد دارد از UniCredit (دومین بانک بزرگ ایتالیا) بخواهد تجارت خود را در روسیه محدود کند. بنا بر گزارش‌ها، بانک UniCredit ایتالیا به دلیل ادامه تجارت در روسیه ممکن است با تحریم مواجه شود.

به گفته یکی دیگر از افراد مطلع از موضوع، بانک مرکزی اروپا یک هشدار رسمی را به شعبه اصلی UniCredit بانک مستقر در میلان و به عنوان فرصت نهایی برای جلوگیری از شروع یک روند اجرایی که می‌تواند منجر به تحریم شود، ارائه داده است. طبق گزارش‌ها، این درخواست مرحله ماقبل آخر قبل از اعمال مجازات‌های احتمالی مانند جریمه بوده و مشابه درخواستی است که برای بانک بین‌المللی «رایفیزن» اتریش (بزرگترین موسسه مالی غربی که هنوز در روسیه فعال است» ارسال شده است.

بر اساس گزارش رویترز، بانک‌های اروپایی که در روسیه حضور دارند، در سال 2023 نسبت به سال قبل به نصف کاهش یافت؛ در حالی که تعداد کارمندان نزدیک به 8 درصد کاهش یافت و به 3150 نفر رسید. با این وجود، با افزایش کارمزدهای بانکی، درآمدها نسبت به سال قبل 17 درصد افزایش یافت.

منبع: reuters

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array