به گزارش ایران دکونومی،رئیس‌کل بانک مرکزی، 20 مهرماه به عنوان نماینده ایران برای شرکت دراجلاس بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول به مراکش سفر کرد.

فرزین در حاشیه اجلاس صندوق بین‌المللی پول با جمعی از روسای ‌کل بانک مرکزی کشورهای منطقه و گروه بریکس دیدار و پیرامون افزایش همکاری‌های پولی و بانکی گفتگو کرد.

 محمدرضا فرزین در جلسه رؤسای کل بانک مرکزی و وزرای منطقه خاورمیانه و آسیای مرکزی صندوق بین‌المللی پول (MENAP) که امروز در مراکش با سخنرانی گئورگیوا – مدیرعامل صندوق بین‌المللی پول – برگزار شد، گفت: اقتصاد ایران پس از تحمل تکانه‌های مختلف، هم اکنون به پایداری لازم دست یافته است.

او همچنین گفت: دولت و بانک مرکزی در واکنش به تکانه‌های بیرونی، بسته سیاستی شامل مجموعه‌ای از سیاست‌های متوازن به‌منظور تثبیت اقتصادی را طراحی و عملیاتی کرده است.

وگفت: موضوعات اساسی کنونی اقتصاد ایران، تورم است که کنترل آن همراه با حمایت از خانواده‌های آسیب‌پذیر از اهداف اساسی سیاست متوازن تثبیت است.

رئیس‌کل بانک مرکزی با اشاره اجرای برنامه های مربوط به کنترل تورم و نقدینگی در ایران گفت: بانک مرکزی با  اجرای سیاست‌های کنترلی ترازنامه بانک‌ها و سیاست‌های پولی مناسب، توانسته در جهت کاهش نقدینگی و مهار انتظارات تورمی، گام‌های اساسی بردارد.

فرزین در ادامه این اجلاس بین المللی گفت: دولت و بانک مرکزی به سیاست‌های پولی و مالی احتیاطی متعهد است و با توجه به مذاکرات جاری بین ایران و صندوق بین المللی پول و تلاش دو طرف، برای تقویت ارتباطات امیدواریم.

فرزین نیز در این نشست توضیح داد: «با توجه به اینکه منابع ارزی آزاد شده ایران در قطر از طریق سوئیفت و با گشایش‌های LC قابل استفاده است، هم‌اکنون ارتباطات فنی بین بانک‌های قطری و ۶ بانک ایرانی در حال جریان است و بانک‌های عامل با برقراری این ارتباطات فنی، دستور پرداخت‌های لازم را ارسال و عملیاتی می‌کنند.»

رئیس‌کل بانک مرکزی پاکستان در این دیدار با تاکید بر گسترش همکاری‌های اقتصادی و بانکی میان دو کشور اضافه کرد: «افزایش تبادلات تجاری به همراه توسعه روابط بانکی و مالی پاکستان و ایران در اولویت ما قرار دارد.»

رئیس‌کل بانک مرکزی سریلانکا نیز با اشاره به افزایش مناسبات تجاری ایران و سریلانکا در سال‌های اخیر تصریح کرد: «هیچ محدودیتی در افزایش همکاری‌های پولی و بانکی با ایران نداریم.»

آخرین جلسه فرزین در حاشیه نشست صندوق بین‌المللی پول با رئیس کل بانک مرکزی برزیل بود. فرزین در این جلسه توسعه مناسبات پولی، بانکی و تجاری با برزیل را در شرایط کنونی به نفع هر دو کشور دانست و تاکید کرد: «ظرفیت‌های تجاری و بازرگانی ایران و برزیل و همچنین اعضای گروه بریکس در مناسبات اقتصادی نشان می‌دهد با افزایش همکاری‌های بانکی و پولی میان اعضا، تجارت میان این کشورها در کوتاه‌مدت افزایش می‌یابد.»

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array