به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، گوگل از تازه‌ترین تلاش خود در راستای استقرار آخرین مدل زبان بزرگ (LLM) متناسب با حوزه سلامت و تندرستی در برنامه Fitbit خود خبر داده است. این اقدام به این شرکت کمک می‌کند جایگاه خود را در فضای سلامت دیجیتال تثبیت کند. این مدل هوش مصنوعی سعی می‌کند بینش‌های شخصی‌سازی‌شده‌تری را در رابطه با روتین‌های بهداشتی به کاربران Fitbit ارائه دهد.

گوگل با شخصی‌سازی تجزیه و تحلیل داده‌های حوزه سلامت، گامی چشمگیر به سمت تجربه‌های سفارشی برداشته است. مدل جدید هوش مصنوعی داده‌های سلامت را از طریق برنامه Fitbit تفسیر کرده و بازخورد می‌دهد. برنامه Fitbit به نوبه خود بازخوردی درخصوص چگونگی بهبود الگوهای خواب و روال تمرین‌های ورزشی روزانه به کاربران ارائه می‌کند.

گوگل هوش مصنوعی

ویژگی‌های سرویس جدید گوگل

این مدل از قابلیت‌هایی برای پردازش سؤالات زبان طبیعی در مورد تعداد دقیقه‌هایی که کاربر در حین تمرین در منطقه فعال خود (AZM) سپری می‌کند یا نوع خوابی که داشته است برخوردار خواهد بود. علیرغم هیاهوی زیادی که در مورد پتانسیل‌های این برنامه وجود دارد، گوگل هنوز اعلام نکرده است که آیا مدل هوش مصنوعی بر روی دستگاه‌های تلفن همراه اجرا می‌شود یا به اینترنت نیاز دارد. به علاوه سوالاتی نیز در مورد حریم خصوصی کاربر و قابلیت همکاری داده‌ها در این طرح مطرح شده است.

افزوده شدن این قابلیت به  Fitbit به عنوان بخشی از به‌روزرسانی‌های گوگل در حوزه سلامت و بهداشت، تغییرات عمده‌ای مانند افزودن Google Lens برای جستجوهای مرتبط با این موضوع را با خود به همراه خواهد داشت، به طوری که می‌توان علائم یا وضعیت سلامتی را از طریق برنامه با جستجوهای بصری شناسایی کرد.

 همانطور که هوش مصنوعی اهداف و چشم‌انداز فناوری در زمینه مراقبت‌های بهداشتی و درمانی را تغییر می‌دهد، اطمینان از کیفیت داده‌ها از طریق مالکیت، اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. ترکیب بلاکچین با قابلیت‌های هوش مصنوعی تضمین می‌کند که داده‌های حوزه سلامت به طور ایمن در یک چارچوب تغییرناپذیر رمزنگاری‌شده نگهداری می‌شوند. از این رو، احتمالاً حریم خصوصی و امنیت داده‌های برنامه‌های کاربردی سلامت محور مبتنی بر هوش مصنوعی از این طریق تضمین خواهد شد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cryptopolitan

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array