به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، لورن داولینگ (Lauren Dowling)، مدیر محصولات کوین بیس، به تازگی توضیحاتی در مورد تغییرات جدیدی ارائه کرده است که در بخش درگاه پرداخت کوین بیس یعنی “کوین بیس کامرس” (Coinbase Commerce) اتخاذ شد و با واکنش شدید جامعه روبه‌رو گردید. به گفته داولینگ سرویس پرداخت‌های کوین‌بیس پشتیبانی از رمزارزهای بیت کوین، دوج کوین و لایت کوین که از مدلی موسوم به خروجی خرج‌نشده تراکنش یا به اختصار UTXO پیروی می‌کنند را متوقف خواهد کرد.

جزئیات تصمیم چالش‌برانگیز کوین بیس

داولینگ ادعا می‌کند که در پاسخ به تقاضای مشتریان، یک پروتکل باز پرداخت درون زنجیره‌ای مبتنی بر قراردادهای هوشمند و سایر فناوری‌های ماشین مجازی اتریوم (EVM) عاری از هرگونه بار عملیاتی و مالی سیستم‌های قدیمی ایجاد شده است. محصول جدید درگاه پرداخت کوین بیس کامرس، جزئیات هر پرداخت را در زنجیره اعمال کرده و از صدها دارایی بومی و مبتنی بر استاندارد ERC-20 در شبکه‌های بلاکچین بیس (Base)، پالیگان (Polygon) و اتریوم (Ethereum) پشتیبانی خواهد نمود؛ به علاوه، به طور خودکار پرداخت‌ها را به صورت آن‌چین به USDC تبدیل می‌کند.

به گفته داولینگ اکنون فقط کاربران دارای اکانت کوین بیس قادر هستند با استفاده از توکن‌های مبتنی بر UTXO پرداخت‌های خود را انجام دهند.

توکن‌های مبتنی بر UTXO کوین بیس

مشتریان می‌توانند با استفاده از هر کیف پول خودامانی مبتنی بر ماشین مجازی اتریوم (EVM)، دارایی بومی یا توکن‌های ERC-20 ازجمله رپد بیت کوین را در لایه دوم اتریوم (L2) پرداخت کنند. همچنین این امکان وجود دارد که کاربر پرداخت‌های خود را با هر نوع دارایی موجود در حساب کاربری کوین بیس، اعم از بیت کوین، لایت کوین و دوج کوین پرداخت کنند.

به گفته داولینگ اجرای این قابلیت‌ها در بلاکچین بیت کوین بدون قراردادهای هوشمند و استیبل کوین‌ها غیرممکن است. بنابراین، کوین بیس مجبور شد در نهایت به تصمیم دشوار حذف بیت کوین و سایر توکن‌های UTXO تن بدهد.

 تصمیم کوین بیس کامرس مبنی بر حذف بیت کوین ، دوج کوین و سایر توکن‌های UTXO موج گسترده‌ای از انتقادات را در جامعه ارزهای دیجیتال، به ویژه در میان طرفداران و دارندگان این رمزارزها در پی داشت. میشابور (Mishaboar)، یکی از اعضای برجسته جامعه دوج کوین، ازجمله افرادی بود که ضمن ابراز نارضایتی به این خبر واکنش شدیدی نشان داد.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که دوج کوین خود را برای ارتقاء بزرگ بعدی در اواخر فوریه آماده می‌کند. نسخه Dogecoin Core 1.14.7 که اصلاحات و به‌روزرسانی‌های مفیدی را با خود به همراه خواهد داشت، قرار است روز 27 فوریه (8 اسفند) اجرا شود. بنیاد دوج کوین اخیراً در یک پست وبلاگی از برنامه‌های توسعه خود در سال 2024 صحبت کرده است که شامل ارتقای پروژه‌های موجود، معرفی طرح‌های جدید مانند DogeBox  با هدف گسترش مشارکت تیم و جامعه دوج کوین است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: u.today

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array