به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، آنالیسا تورس (Analisa Torres)، قاضی دادگاه منطقه‌ای آمریکا، درخواست کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) برای تجدید نظر علیه ریپل لبز، شرکت منتشرکننده رمزارز ریپل (XRP) را رد کرد.

به موجب حکمی که قاضی تورس روز 3 اکتبر (11 مهر) صادر کرد، درخواست تجدیدنظر کمیسیون رد شد؛ چراکه به عقیده قاضی، این رگولاتور نتوانسته است به طور واضح نشان دهد که موارد نقض قانون یا دلایل قابل توجهی برای اختلاف نظر در مورد این موضوع وجود داشته است.

البته ناگفته نماند که این تصمیم یک شکست آشکار برای این رگولاتور محسوب نمی‌شود، زیرا قاضی تورس زمان رسیدگی به مسائل باقی‌مانده در این پرونده را به دادگاهی در روز 23 آوریل 2024 (4 اردیبهشت 1403) موکول کرد.

واکنش ریپل (XRP) به خبر پیروزی دوباره در دادگاه

بر اساس داده‌های وبسایت تریدینگ ویو (TradingView)، قیمت رمزارز ریپل (XRP) بلافاصله پس از انتشار این خبر، تقریباً 6 درصد افزایش یافته است. این جهش باعث شد ریپل به جمع پنج رمزارز برتر بازار وارد شود. در زمان نگارش این مطلب، ریپل (XRP) با 3.53 درصد رشد روزانه، در محدوده 0.527 دلار ترید می‌شود. حجم معاملات 24 ساعته آن نیز اکنون در حدود 1.65 میلیارد دلار است.

نمودار ریپل پس از رد درخواست تجدیدنظر
پس از رد درخواست تجدیدنظر SEC، قیمت XRP نزدیک به 6 درصد افزایش یافت. منبع: TradingView

لازم به ذکر است که روز 13 جولای (22 تیر)، قاضی تورس تا حدی به نفع ریپل رای داد و اعلام کرد که خرده فروشی ریپل (XRP) با تعریف قانونی یک اوراق بهادار مطابقت ندارد. با این حال، از نظر این دادگاه ریپل با فروش مستقیم رمزارزهای XRP به سرمایه‌گذاران نهادی، قوانین اوراق بهادار را نقض کرده است.

در ماه آگوست، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا با این استدلال که “اختلاف نظر قابل توجهی” در مورد قوانین موجود وجود دارد، برای درخواست برگزاری دادگاه تجدید نظر نسبت به این تصمیم اقدام کرد.

«درخواست کمیسیون برای برگزاری دادگاه تجدیدنظر رد شد. من وکیل نیستم، اما به نظر می‌رسد که دادگاه به این رگولاتور گفته است: شما از من خواستید که تست هاوی را انجام دهم و من این کار را کردم؛ حالا چه دوست داشته باشید چه نداشته باشید، در این بازی باختید.»

— براد گارلینگ هاوس (bgarlinghouse@) ؛ چهارم اکتبر 2023

گفتنی است که کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) برای اولین بار شکایت خود را علیه شرکت ریپل، برد گارلینگ هاوس مدیر عامل آن و کریس لارسن، یکی از بنیانگذاران آن، در ماه دسامبر 2020 تنظیم کرد و همین امر باعث شد بسیاری از صرافی‌ها برای جلوگیری از بروز مشکلات قانونی احتمالی، توکن XRP را از فهرست دارایی‌های خود خارج کنند. پس از حکم تورس در ماه جولای، بسیاری از شرکت‌های رمزارزی اعلام کردند این توکن را مجدداً لیست کرده یا در آینده این کار را خواهند کرد.

این کمیسیون در ماه‌های اخیر تعداد زیادی از شرکت‌های رمزارزی از جمله صرافی‌های ارزهای دیجیتال بایننس و کوین‌بیس را به دلیل اتهامات مربوط به نقض قوانین اوراق بهادار مورد هدف قرار داده است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array