به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، در اتفاقی عجیب و نامحتمل مارک زاکربرگ از نحوه مدیریت توییتر توسط ایلان ماسک حمایت کرده است!

زاکربرگ اخیراً مهمان پادکست “The Lex Fridman Podcast” بوده و در این اپیزود با فریدمن، میزبان این پادکست مکالمه‌ای 3 ساعته درباره مسائل مختلفی از جمله آینده هوش مصنوعی، ترندهای اخیر و غیره صحبت کرده است.

میزبان این پادکست، فریدمن، دانشمندی است که ادعا می‌کند پادکست او محل امنی برای اظهارنظر درباره مسائل روز تکنولوژی بدون ترس از قضاوت است. او رک و مستقیم از مدیرعامل و مؤسس کمپانی متا پرسید که درباره نحوه عملکرد اخیر ماسک چه نظری دارد و به نظر او مدیرعامل تسلا در چه مواردی باید کارکرد خود را بهبود بخشد.

زاکربرگ بعد از مکثی طولانی به این سؤال جواب داد: “تعدیل نیروهای اخیر در توییتر… به نظر من این اقدام ایلان بسیار به‌جا و به‌موقع بود.”

البته که تعریف کردن مارک زاکربرگ از نحوه مدیریت ماسک و تعدیل نیروی کارکنان توییتر، بازتابی در نحوه مدیریت خود او در متا و تعدیل نیروهای مکرر دارد.

او در این باره گفت که ماسک با حذف حاشیه‌ها و تعدیل نیروی افرادی که دیگر نیازی به حضورشان نبود، تلاش دارد که پلتفرم توییتر را فنی‌تر و قابل‌کنترل‌تر، و در نتیجه فاصله میان مهندسین و خودِ ماسک را کمتر و کمتر سازد.

از زمان تصاحب کمپانی توییتر توسط ماسک در اکتبر سال 2022، تعداد کارکنان این پلتفرم از 7800 نفر به عدد فعلی 1000 نفر رسیده است.

زاکربرگ

دیدگاه مثبت زاکربرگ به تعدیل نیروی کارکنان

علاوه‌بر مسئله تعدیل نیروها، ایلان ماسک ماه گذشته در اجلاس CEO Council Summit که به میزبانی روزنامه The Wall Street Journal برگزار شده بود گفته بود که “در توییتر افراد بسیاری مشغول به انجام کارها و وظایفی بودند که ارزش چندانی نداشت.”

زاکربرگ ادامه داد: “به نظر شخصی من ایلان با آغاز روند تعدیل نیروها لطف بزرگی به صنعت تکنولوژی کرد. چون به باور من عده دیگری نیز به سازنده بودن این تغییرات باور داشتند، اما برای به زبان آوردن این مسئله و یا حتی اقدام به آن خجالت می‌کشیدند.”

درست مانند ماسک، زاکربرگ نیز باعث چند دوره تعدیل نیرو در کمپانی متا در طی 8 ماه اخیر بوده است. او سال 2023 را “سال بهره‌وری” متا نامیده است.

میزبان این پادکست درباره ماهیت این تعدیل نیروها از زاکربرگ پرسید. او توضیح داد که متا قصد دارد توان و تمرکز خود را بر پروژه‌هایی که از لحاظ فنی دارای کیفیت بالاتری هستند اختصاص دهد، به مهندسین نیرو ببخشد و با حذف حاشیه‌ها از فاصله میان تیم‌های اجرایی و تیم مدیریت بکاهد.

زاکربرگ با انتشار بیانیه‌ای در ماه مارچ به این نکته تأکید کرده بود: “به‌عنوان بخشی از مسیر برای دست‌یابی به ‘سال بهره‌وری’، همه تیم‌های فعال باید با کاهش تعداد اعضا و حذف عوامل ناخواسته، عملکردی پربازده‌تر داشته باشند.”

سخنان زاکربرگ در این پادکست درباره نحوه عملکرد ماسک بسیار سنجیده، حساب‌شده و محتاطانه بودند.
اما از طرف دیگر، ایلان ماسک همیشه اظهارنظری تند و بی‌پروا درباره زاکربرگ و پروژه‌های تحت‌ مدیریت او داشته است. او ماه گذشته با انتشار توییتی گفته بود که “اپلیکیشن واتساپ قابل اطمینان نیست”. این تنها یک نمونه از کنایه‌های ماسک به زاکربرگ در سال‌های اخیر است.

منبع: businessinsider

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array