به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، بازارهای نفت خام در جریان معاملات روز دوشنبه (13 مارس، 22 اسفند) کاملاً ریزش کردند، و ما در این محدوده شاهد آزمایش پایین‌ترین محدوده معاملاتی بازار بودیم.

تجزیه و تحلیل تکنیکال نفت خام وست تگزاس اینترمدیت (WTI)

نمودار نفت خام وست تگزاس

بازار نفت خام وست تگزاس اینترمدیت پس از تلاش اولیه برای صعود در روز دوشنبه (13 مارس) سقوط کرد. متحرک نمایی 50 روزه (EMA 50) به عنوان یک سطح مقاومتی وارد بازی شد و از این نقطه قیمت شروع به افت کرد. این نگرانی وجود دارد که ممکن است در قیمت‌های بالا تقاضای کافی وجود نداشته باشد. در حال حاضر بازار همچنان در محدوده بین سطح 82.50 دلار در بالا و 72.50 دلار در نوسان است.

اگر قیمت به زیر سطح 72.50 دلار حرکت کند، ممکن است تا سطح 70 دلار پایین بیاید؛ که البته یک رقم بزرگ، گرد و از نظر روانی قابل توجه و سطح فیبوناچی 61.8 درصد است. هر حرکتی به پایین‌تر از آن می‌تواند این بازار را نزولی کند. در حال حاضر به نظر می‌رسد که نباید منتظر هیچ گونه جهش کوتاه مدت باشیم.

در نهایت نفت WTI تا حدودی از پایین‌ترین سطح خود برگشت، زیرا معامله‌گران بر روی این موضوع قیمت‌گذاری کرده‌اند که قانون‌گذاران آمریکا و فدرال رزرو بحران بانکی که به بانک‌هایی چون سیلیکون ولی سرایت کرده است را محدود خواهند نمود. بازدهی اوراق بازدهی خزانه‌داری به پایین‌ترین حد چند هفته‌ای کاهش یافت که ممکن است حمایت بیشتری از بازارهای نفت در جلسات معاملاتی آینده ایجاد کند.

تحلیل تکنیکال نفت خام برنت

نموار نفت برنت

نفت خام برنت نیز مانند نفت خام وست تگزاس اینترمدیت، پس از تلاش اولیه برای عبور از متحرک نمایی 50 روزه (EMA 50) سقوط کردند. به نظر می‌رسد که ما برای مدتی در محدوده‌ای مشخص گیر کرده‌ایم و سطوح حمایتی می‌توانند برای بهبود اوضاع وارد بازی شوند. همانطور که گفته شد، به احتمال زیاد در همین محدوده جهش خواهیم داشت، آن هم تا زمانی که آمارهای بهتری در رابطه با میزان رشد اقتصادی و احتمال ورود به رکود منتشر شود. به هر حال، بازارهای نفت رگ حیات رشد اقتصادی هستند و ما باید شاهد رشد اقتصادی باشیم تا نفت رشد کند.

از نقطه نظر ساختاری، عرضه نفت خام در جهان در حال حاضر تا حدی محدود شده است، بنابراین منطقی است که ما در نهایت باید یک روند صعودی را طی کنیم. از سوی دیگر اگر قرار باشد اقتصاد کُند و وارد رکود شود، احتمال اینکه قیمت نفت کاهش یابد بسیار کم است. بخشی از حرکت‌های امروز بازارهای نفت ممکن است مربوط به بانک سیلیکون ولی و ترس‌های پیرامون آن باشد، زیرا معامله‌گران نگران کاهش و یا حتی توقف رشد اقتصادی جهان هستند. از آنجایی که بانک و قانون‌گذاران برای محافظت از سپرده‌گذاران در برابر بحران بانکی وارد بازی شده‌اند، ریسک سیستماتیک در حال حاضر اندکی کاهش یافته است.

نفت برنت در بحبوحه بازگشت گسترده بازارهای نفت به سطح 82 دلار تغییر روند داد. اگر نفت برنت بتواند به بالای 82 دلار برسد، به سمت مقاومت بعدی در کانال میانگین متحرک نمایی 20 روزه (20 EMA) در 83.30 دلار حرکت خواهد کرد.

تحلیل تکنیکال گاز طبیعی

نمودار گاز طبیعی

با تمرکز معامله‌گران بر تغییرات اخیر در پیش‌بینی‌های آب و هوا، گاز طبیعی به سمت سطح 2.60 دلار حرکت کرد. انتظار می‌رود که هوای سردتر مصرف گاز طبیعی را افزایش دهد که برای بازارهای گاز طبیعی صعودی است.

خلاصه

  • گاز طبیعی به سطح 2.60 دلار بازگشت.
  • نفت وست تگزاس اینترمدیت (WTI) از پایین‌ترین سطح خود فاصله گرفت زیرا معامله‌گران بر روی این موضوع قیمت‌گذاری کرده‌اند که مشکلات بانک‌های ایالات متحده به تقاضا برای نفت آسیب نمی‌رساند.
  • نفت برنت به سطح 82 دلار صعود کرد.

 

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

ترجمه: لیلا درخشان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: fxempire ، fxempire

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array