به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، صرافی ارزهای دیجیتال بایننس اعلام کرد پشتیبانی از برخی از توکن‌های اهرمی مرتبط با بیت کوین (BTC)، اتریوم (ETH) و بایننس کوین (BNB) را از روز سوم آوریل (15 فروردین 1403) متوقف خواهد کرد.

بایننس در اطلاعیه روز 19 فوریه (30 بهمن) به طور رسمی تصمیم خود مبنی بر پایان دادن پشتیبانی از توکن‌های اهرمی جفت شده با تتر (USDT) را اعلام کرد. طبق این اطلاعیه، دارایی‌های اهرمی که تحت تأثیر این تصمیم قرار گرفته‌اند عبارتند از BTCUP و BTCDOWN و ETHUP و ETHDOWN و BNBUP و BNBDOWN.

این صرافی خدمات معاملات و اشتراک این سه جفت توکن اهرمی را ساعت 06:00 به وقت UTC روز 28 فوریه (9 اسفند) متوقف خواهد کرد. طبق گفته بایننس، تمام سفارش‌های معاملاتی ثبت شده برای دارایی‌های اهرمی مذکور، در تاریخ تعیین‌شده به‌طور خودکار حذف خواهند شد. این بدان معناست که کاربران از آن زمان به بعد دیگر قادر به ثبت هیچ سفارشی نخواهند بود. بایننس از کاربران خواسته است تا توکن‌های اهرمی که در اختیار دارند را قبل از مهلت مقرر با سایر دارایی‌ها مبادله کنند.

برنامه زمانی حذف توکن های اهرمی بایننس
برنامه‌ریزی زمانی حذف جفت‌ ارزهای اهرمی. منبع: بایننس

پس از این مرحله، صرافی به تدریج این دارایی‌ها را از فهرست حذف کرده و روند بازخرید آنها را از اول آوریل (13 فروردین) آغاز می‌کند. این مرحله تا روز سوم آوریل (15 فروردین) ادامه خواهد داشت. بایننس گفته است کاربران می‌توانند توکن‌های خود را قبل از تاریخ مشخص شده بازخرید کنند.

با این حال، اگر کاربران به هر دلیلی نتوانند دارایی اهرمی خود را تا موعد مقرر بازخرید نمایند، این صرافی آنها را بر اساس ارزش آنها در تاریخ خروج از فهرست به USDT تبدیل می‌کند. این توکن‌ها ظرف مدت 24 ساعت در حساب کاربران توزیع شده و توکن‌های اهرمی از کیف پول آنها حذف می‌شود.

منظور از توکن‌های اهرمی چیست؟

توکن‌های اهرمی بایننس محصولات مشتقه‌ای هستند که امکان معامله اهرمی با دارایی‌های مرتبط با خود را در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌دهند. این نوع دارایی، سبدی از پوزیشن‌های قراردادهای دائمی هستند که تحت تأثیر حرکات قیمت در بازار قراردادهای دائمی قرار دارند.

به گفته بایننس، توکن‌های اهرمی به معامله‌گران ارزهای دیجیتال اجازه می‌دهند بدون قرار دادن وثیقه، با پوزیشن‌های اهرمی کار کنند. یکی دیگر از ویژگی‌های مهم این دارایی این است که کاربران آن نیازی به حفظ سطح مارجین نداشته و نباید نگران لیکوئید شدن باشند. علیرغم این مزایا، بایننس هشدار داده است که معاملات توکن‌های اهرمی خطرات خاص خود را دارد که از آن جمله می‌توان به اثرات حرکت قیمت در بازار قراردادهای دائمی، اختلاف قیمت‌ها و نرخ‌های تأمین مالی اشاره کرد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array