به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، دو هفته پس از اینکه چندین صرافی بزرگ ارزهای دیجیتال، از جمله بایننس، کراکن، Mexc و کوکوین، به دلیل فعالیت “غیرقانونی” در هند اخطاری دریافت کردند، اپلیکیشن موبایلی آنها از اپ استور اپل در این کشور برداشته شد.

همانطور که قبلاً گزارش شد، واحد اطلاعات مالی (FIU) که یک آژانس دولتی هند بوده و مسئول آن بررسی تراکنش‌های مالی در این کشور است، اخطاریه‌هایی را به 9 شرکت رمزارزی ارسال کرده و مدعی شده بود این پلتفرم‌های معاملاتی از قوانین ضدپولشویی هند پیروی نمی‌کنند.

سرکوب صرافی‌های رمزارزی در هند

در پی اقدام مذکور، واحد اطلاعات مالی (FIU) از وزارت فناوری اطلاعات هند خواست تا وب‌سایت‌ این 9 سرویس رمزارزی را در این کشور مسدود کند. هیوبی، گیت.آی‌او، بیترکس و بیت‌فینکس سایر صرافی‌هایی هستند که در این فهرست وجود دارند.

این در حالی است که اپلیکیشن صرافی بیت‌استمپ (Bitstamp)، دیگر صرافی مورد اشاره FIU، همچنان در اپ‌استور فعال است. ناگفته نماند که برنامه‌های موبایلی پلتفرم‌های مذکور همچنان در فروشگاه گوگل پلی (Google Play) در دسترس بوده و وب‌سایت‌های آن‌ها نیز در این کشور فعال هستند. اپل هنوز درباره این اقدام خود توضیحی ارائه نکرده است.

صرافی های رمزارزی در هند

رویکرد دولت هند درباره صنعت کریپتو

دولت هند سال گذشته مالیات‌هایی را بر ارزهای مجازی اعمال کرد که شامل 30 درصد مالیات بر آیدی سرمایه و 1 درصد کسر برای انجام هر تراکنش رمزارزی بود. گزارش شده است که بسیاری از معامله‌گران هندی برای فرار از مالیات به پلتفرم‌های جهانی ارزهای دیجیتال روی آورده بودند و همین امر منجر به کاهش قابل توجه حجم معاملات در صرافی‌های مستقر در هند مانند وزیرکس (WazirX) شد.

در حالی که پلتفرم‌های معاملات رمزارزی هندی مانند CoinSwitch Kuber، CoinDCX و WazirX به راستی‌آزمایی‌های دقیق اطلاعات احراز هویت مشتریان خود پایبند هستند، چندین پلتفرم جهانی هنوز چنین اقداماتی را اجرایی نکرده‌اند. تغییر معامله‌گران به سمت خدمات غیرمنطبق (non-compliant)، صرافی‌های هندی را بر آن داشت تا در مورد عواقب احتمالی آن از جمله روی آوردن کاربران به صرافی‌های غیرمتمرکز، به دولت هشدار دهند. حتی CoinDCX برای مقابله با این رویکرد اعلام نمود که به مشتریانی که دارایی‌های رمزپایه خود را از صرافی‌های جهانی به این پلتفرم هندی منتقل ‌کنند، پاداش می‌دهد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cryptonews

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array