به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، بیت کوین (BTC) روز گذشته، همزمان با بازگشایی بازار در وال استریت، وضعیت ثابت خود را همچنان حفظ کرد.

نمودار یک ساعته بیت کوین
نمودار یک ساعته بیت کوین/دلار آمریکا (BTC/USD). منبع: TradingView

28300 دلار، آخرین خط دفاعی برای بیت کوین (BTC)

داده‌های تریدینگ ویو (TradingView) و کوین تلگراف مارکتس (Cointelegraph Markets) نشان می‌دهند که قیمت بیت کوین (BTC) آخرین روز معاملاتی ماه جولای را بیش از قبل در حاشیه سپری کرده است.

مانند آنچه در روزهای پایانی هر هفته شاهد هستیم، به نظر نمی‌رسید هیچ چیز بتواند این روند عمده را تغییر دهد، این در حالی است که یک جهش کوتاه به بالای 29500 دلار پس از بسته شدن کندل هفتگی، به جالب‌ترین رویداد روزانه تبدیل شد.

بیت کوین دیشب بار دیگر منطقه 29.5 هزار دلار را فتح کرد، اما تا این لحظه گاوها (خریداران) نتوانسته‌اند حرکت کافی برای پیشرفت و ورود به کانال 30 هزار دلار داشته باشند. عده‌ای از تحلیلگران منتظر بودند ببینند که آیا بسته شدن کندل ماهانه می‌تواند دری به روی نوسانات بیشتر باز کند؟. ولی در زمان نگارش این مطلب، دستاوردهای روز گذشته تاحدودی از دست رفته و رمزارز اول بازار با 1.64 درصد افت روزانه، با قیمت 28 هزار و 907 دلار معامله می‌شود.

پلتفرم ردیاب بلاکچین متریال اندیکاتورز (Material Indicators) با آپلود یک اسنپ‌شات از دفتر سفارش جفت ارز بیت کوین / دلار آمریکا (BTC/USD) در بایننس، هشدار داد که تراز 29500 دلار در حال تبدیل شدن به یک محرک محبوب برای فروشندگان است که نشان می‌دهد گاوها باید برای در دست گرفتن کنترل اوضاع، در مرحله بعدی بر این مقاومت مهم غلبه کنند.

در همین حال، میانگین‌های متحرک 50 روزه و 100 روزه (MAs) به ترتیب در حوالی تراز 29,450 دلار و 28,460 دلار، خطوط روند کلیدی به سمت جهت صعودی و نزولی قیمت را تشکیل می‌دهند.

نمودار روزانه بیت کوین
نمودار روزانه بیت کوین/دلار آمریکا (BTC/USD) همراه با میانگین‌های متحرک 50 و 100 روزه. منبع: TradingView

این پلتفرم تحلیلی در ادامه گزارش خود گفت: «ماه‌هاست که گفته‌ایم بازار باید کندل‌هایی بالاتر از میانگین متحرک 100 هفته‌ای تشکیل دهد تا بتوانیم حتی احتمال وجود یک بازار صعودی را در نظر بگیریم. اما این سطح هنوز حتی لمس نشده است، اما گاوها توانسته‌اند این محدوده را برای مدتی طولانی حفظ کنند.»

«امروز در واقع هشتمین روز متوالی است که حمایت موجود در میانگین متحرک ساده 50 روزه (MA 50) لمس می‌شود، اگر این حمایت حفظ شود، مقاومت 29.5 هزار دلاری دوباره تست خواهد شد. اگر گاوها نتوانند بر این مانع مهم غلبه کنند، می‌توان انتظار داشت که حرکتی به سمت پایین‌ترین سطح قیمت روزانه در حدود 28.3 هزار دلار به عنوان آخرین خط دفاعی آغاز شود. سوالی که در اینجا مطرح می‌شود این است که آیا بیت‌کوین می‌تواند از 28 هزار دلار افزایش یابد یا روند نزولی خود را تا 25 هزار دلار و بیشتر ادامه خواهد داد. همه این حرکات محتمل هستند، آنچه مشخص نیست زمان و توالی وقوع آنهاست.”

داده‌های دفتر سفارش بیت کوین
داده‌های دفتر سفارش بیت کوین (BTC/USD) در بایننس. منبع: توییتر متریال اندیکاتورز

رکت کپیتال (Rekt Capital) معامله‌گر و تحلیلگر محبوب بازار، در جای دیگر خاطرنشان می‌کند که در بازه زمانی هفتگی، بیت کوین رفتاری مشابه با اوایل سال 2021، قبل از ثبت بالاترین رکورد چرخه فعلی خود را در پیش گرفته است.

«برای اولین بار از ژانویه 2021، بیت‌کوین سطح سیاه  29300 دلار را به حمایتی در یک روند صعودی جدید تبدیل می‌کند. این تاریخ ساخت بیت کوین است.»

— (rektcapital@) . 31 جولای 2023

تجزیه و تحلیل‌های بیشتر نشان می‌دهد که «بیت کوین هنوز در حدود تراز 29250 دلار در نوسان است که به عنوان حمایتی مهم در پایان ماه جولای عمل کرده است.»

پس از گذشت ماه‌ها از وقتی تراز 29250 دلار به عنوان یک مقاومت مهم عمل کرده بود، ماه گذشته، بیت کوین موفق شد این مانع را بشکند. و این ماه دوباره مسیر بررسی مجدد آن به عنوان یک حمایت جدید را در پیش گرفته است.

نمودار مشروح بیت کوین
نمودار مشروح بیت کوین (BTC/USD). منبع: توییتر Rekt Capital

کاهش چشمگیر حجم معاملات بیت کوین

مورد دیگری که تحلیلگران با سال 2021 مقایسه می‌کنند به حجم تراکنش‌های درون زنجیره‌ای بیت کوین مربوط می‌شود. همانطور که معامله‌گر مشهور، Mikybull Crypto گفته است، حجم معاملات بیت کوین اخیراً به پایین‌ترین سطح خود در بیش از دو سال گذشته رسیده است و این به عقیده او تنها یک پیامد با خود دارد:

«میانگین 7 روزه حجم معاملات اسپات در بازار بیت کوین به سطوحی رسیده است که از ابتدای سال 2021 تاکنون مشاهده نشده بود. در همین حال، نوسانات ضمنی بیت کوین نیز در پایین‌ترین سطح سالانه خود قرار دارد. این نشان‌دهنده احتمال افزایش ناگهانی نوساناتی است که می‌تواند قیمت بیت کوین را تا سطوح جدیدی افزایش دهد.»

— (MikybullCrypto@) . 31 جولای 2023

همانطور که کوین تلگراف قبلاً گزارش کرده بود، فعالان مختلف بازار پس از هفته‌ها انتظار، بدون داشتن هیچ حرکت قابل توجهی، انتظار دارند به زودی شاهد یک شکست نوسانی شدید در جفت ارز بیت کوین/دلار آمریکا باشند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array