به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، روز گذشته چند نفر از اعضای فدرال رزرو در جریان رویدادی در واشنگتن دی‌سی سخنرانی کردند. در میان آنها، اظهارات کریستوفر والر (Christopher Waller) به دلیل دیدگاه تهاجمی همیشگی آن، بیش از بقیه، توجه فعالان بازار و دارایی‌هایی مثل بیت کوین (BTC) را به خود جلب کرد. والر با اشاره به اینکه سیاست‌های فدرال رزرو در مسیر درستی در حرکت هستند، بر خلاف همیشه اظهار داشت که در صورت تداوم روند کاهش تورم، این بانک مرکزی احتمالاً اقداماتی برای کاهش نرخ بهره را دستور کار خود قرار می‌دهد.

این اظهارات از آن جهت برای بازار حائز اهمیت هستند که هرگونه سوگیری غیرتهاجمی از سوی سومین عضو هاوکیش (hawkish ) کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) می‌تواند تاثیر ملموسی بر روند حرکات بازار داشته باشد.

واکنش بیت کوین (BTC) به اظهارات والر

در واکنش به این سخنرانی، قیمت بیت کوین (BTC) از محدوده حمایتی 36720 دلار بازگشت و با آغاز یک روند صعودی قوی، مقاومت‌های 37000 دلار و 37500 دلار را پشت سر گذاشت و به کانال 38 هزار دلار وارد شد.

علاوه بر این، در نمودار ساعتی جفت ارز بیت کوین در برابر دلار آمریکا (BTC/USD) می‌بینیم که یک خط روند نزولی اصلی با مقاومتی نزدیک به 37250 دلار به سمت بالا شکسته شده است. با وجود حضور پررنگ خرس‌ها (فروشندگان) در نزدیکی مقاومت 38500 دلاری و ریجکت شدن قیمت در این ناحیه، بیت کوین (BTC) همچنان در محدوده 38 هزار دلار، بالاتر از میانگین متحرک ساده 100 (در نمای یک ساعته) معامله می‌شود.

نمودار ساعتی جفت ارز بیت کوین در برابر دلار آمریکا
نمودار ساعتی جفت ارز بیت کوین در برابر دلار آمریکا (BTC/USD)؛ منبع: TradingView

در ادامه این مسیر صعودی، اولین مقاومت بلافاصله نزدیک به تراز 38200 دلار و مانع بعد در نزدیکی تراز 38400 دلار سر راه خریداران قرار می‌گیرند. در حال حاضر، مقاومت اصلی نزدیک به سطح 38500 دلار در حال تشکیل است، زیرا بسته شدن قیمت بالاتر از مقاومت مذکور می‌تواند با آغاز یک روند افزایش قوی و حرکت به سمت مقاومت 39200 دلار همراه باشد. با عبور از این مانع، بیت کوین (BTC) می‌تواند تا محدوده 39500 دلار افزایش یابد. هرگونه افزایش بیشتر نیز ممکن است قیمت را به سمت مقاومت 40000 دلاری سوق دهد.

ولی اگر بیت کوین نتواند از محدوده مقاومت 38400 دلاری عبور کند، احتمالاً روند نزولی دیگری را آغاز می‌کند. در این مسیر نزولی، سطوح 37600 دلار، 37500 دلار یا سطح فیبوی اصلاحی 50 درصدی موج صعودی 36720 دلار به 38390 دلار به ترتیب مانع از افزایش فشار فروش و افت ناگهانی قیمت می‌شوند. ولی اگر حرکت تا زیر 37500 دلار ادامه یابد، خطر افت بیشتر و سقوط تا مرز حمایت 36720 دلار در کوتاه مدت بیت کوین (BTC) را تهدید می‌کند.

در نمای یک ساعته قیمت جفت ارز بیت کوین در برابر دلار آمریکا (BTC/USD)، اندیکاتور مکدی (MACD) در منطقه صعودی شتاب خود را از دست می‌دهد و شاخص قدرت نسبی (RSI) بالاتر از سطح 50 قرار گرفته است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: newsbtc

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array