به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، تحلیلگران صنعت کریپتو، چرخه فعلی هاوینگ بیت کوین را «عجیب‌ترین» بازار صعودی ثبت شده در تاریخ این بازار می‌دانند. داده‌های تاریخی حاکی از آن هستند که معمولاً در یک روند صعودی، جریان نقدینگی پیش از انتقال به اتریوم و سایر آلتکوین‌های دارای سرمایه بالا و در نهایت حرکت به سمت آلتکوین‌های کوچکتر، به سمت بیت‌کوین حرکت می‌کند.

با این حال، بازار اکنون “چندین مرحله مورد انتظار که در چرخه‌های قبلی دیده بودیم” را شکسته و جریان‌های نقدی از بیت کوین (BTC) مستقیماً به سمت میم کوین‌ها حرکت کرده است و این اتفاق “کمی غیرمعمول” به نظر می‌رسد.

جنون میم کوین‌ها پیش از هاوینگ بیت کوین

کل ارزش بازار میم کوین‌ها در تاریخ 1 آوریل (13 فروردین) تا مرز 70 میلیارد دلار افزایش یافت که عمدتاً ناشی از پامپ ناگهانی توکن‌های تازه راه‌اندازی شده مانند سگ کلاهدار (WIF) سولانا و توکن Book of Meme (BOME) و یا میم کوین‌های قدیمی‌تر مانند په په (PEPE) و بانک (BONK) بوده است. افزون بر این، شبکه بلاکچین لایه دوم بیس (Base) نیز به کانون توجه طرفداران میم کوین‌های بازار تبدیل شده است.

ارزش بازار میم کوین ها قبل از هاوینگ

توکن بومی این شبکه که اخیراً راه‌اندازی شده است، یکی از نمونه‌های برجسته رشد ناگهانی قیمت است چراکه طی یک ماه گذشته 2800 درصد افزایش را به ثبت رسانده است. این دارایی یک توکن غیر رسمی است که در شبکه اجتماعی غیرمتمرکز Farcaster در جامعه توزیع شده است.

آنتونی ساسانو، چهره شناخته شده کریپتو نیز با تاکید بر این وضعیت گفته است که پس از حدود یک دهه فعالیت در حوزه کریپتو، ” می‌توانم با اطمینان بگویم که این عجیب‌ترین بازار گاوی است که رمزارزها تا به حال تجربه کرده‌اند.”

عامل دیگری که علاوه بر نبود شاخص‌های فاندامنتال قوی، به عجیب بودن این چرخه افزوده است این است که بیت کوین قبل از هاوینگ رکورد تاریخی خود را ثبت کرد. در چرخه‌های قبلی، بالاترین سطوح قیمت بیت‌کوین معمولاً  یک سال بعد از هاوینگ مشاهده می‌شد. روز گذشته تحلیلگری به نام Mustache تاکید کرد که بیت کوین به یک سطح فیبوناچی کلیدی رسیده است که در چرخه‌های قبلی هم مشاهده شده بود، با این تفاوت که این بار این اتفاق پیش از هاوینگ رخ داده است.

رکورد بیت کوین قبل از هاوینگ

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array