به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، ارزش بازار توکن جئو بودن (BODEN)، که میم کوینی مبتنی بر سولانا به تقلید از نام جو بایدن (Joe Biden)، رئیس‌جمهور ایالات متحده است، روز 25 مارس (6 فروردین) با افزایش 54 درصدی، از مرز 250 میلیون دلار عبور کرد.

این میم کوین اکنون فقط در صرافی غیرمتمرکز سولانا یعنی رایدیوم (Raydium) دردسترس است و هنوز در هیچ پلتفرم متمرکزی لیست نشده است. توسعه‌دهندگان این دارایی پس از راه‌اندازی در تاریخ 9 مارس (19 اسفند 1402)، در وبسایت رسمی آن نوشتند:

«توکن BODEN هیچ ارتباطی با جو بایدن ندارد. این توکن فقط یک میم کوین بدون ارزش ذاتی یا انتظار بازگشت مالی است.»

نمودار قیمت میم کوین  جئو بودن (BODEN)،

جنون میم کوین‌های مبتنی بر سولانا

علیرغم هشدارهای توسعه‌دهندگان، میم‌کوین‌های مبتنی بر شبکه بلاکچین سولانا، از 27 پیش‌فروش در سال جاری به بیش از 122.5 میلیون دلار درآمد رسیده‌اند. به  گفته آکادمی گریفسیس سنگاپور: «توکن‌های MEME از طریق اشتراک‌گذاری گسترده و وایرال شدن در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی، به سرعت توجه همه را به خود جلب می‌کنند. یک توییت یا یک پست جذاب در ردیت در مورد یک میم کوین می‌تواند مانند آتش پخش شده و در کمترین زمان به مخاطبان زیادی برسد.»

گریفسیس خاطر نشان می‌کند که القای حس کمبود و تاکید بر اقدام به‌موقع، میم کوین‌ها را به نوعی «فوریت» در میان سرمایه‌گذاران تبدیل می‌کند. این فوریت، که از طریق پیشنهادهای محدود، ایردراپ‌های انحصاری و حمایت چهره‌ها یا اکوسیستم‌های تأثیرگذار ایجاد می‌شود، سرمایه‌گذاران را وادار می‌کند تا به سرعت وارد عمل شوند. ترس از دست دادن این فرصت‌های زودگذر، تصمیم‌گیری سریع را به دنبال دارد و افراد را مجبور می‌کند بدون معطلی به قطار در حال حرکت وارد شوند.

این درحالی است که آناتولی یاکوونکو، یکی از بنیانگذاران سولانا، بارها به سرمایه گذاران هشدار داده است که دست از این هیجانات زودگذر بردارند. بر اساس اعلام پلتفرم تحلیل داده Birdeye، بیش از 19 هزار توکن جدید با نقدینگی کم تنها ظرف یک هفته گذشته در بستر سولانا راه‌اندازی شده است. از آن زمان، کارشناسان هشدار داده‌اند که شانس حملات راگ‌پول در این شرایط از صعود نجومی یک توکن بیشتر است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array