به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، شرکت هواپیمایی کانتاس (Qantas) استرالیا به منظور پایان دادن به بحران اعتبار خود و حل و فصل پرونده مربوط به فروش هزاران بلیتی که پرواز آن‌ها از قبل لغو شده بود، با پرداخت 120 میلیون دلار استرالیا (79 میلیون دلار) موافقت کرد.

شرکت کانتاس و کمیسیون رقابت و مصرف کننده استرالیا (ACCC) روز دوشنبه اعلام کردند که این شرکت 20 میلیون دلار استرالیا را بین بیش از 86 هزار مسافر که در سفرهای موسوم به پرواز “ارواح” بلیت رزرو کرده‌اند تقسیم می‌کند. این مبلغ بزرگترین جریمه برای یک شرکت هواپیمایی در استرالیا و یکی از بیشترین مبالغ جریمه برای شرکت‌های هواپیمایی در سطح جهان محسوب می‌شود.

کانتاس همچنین بر خلاف چیزی که قبلاً اعلام کرده بود، به جای حضور در دادگاه و دفاع از خود در این پرونده 100 میلیون دلار استرالیا به عنوان جریمه پرداخت خواهد کرد.

شکایت ACCC مربوط به ماه‌ها پس از بازگشایی مرز استرالیا در سال 2022 پس از دو سال محدودیت‌های COVID، لغو پروازهای خطوط هوایی و افزایش شکایات مربوط به گم شدن چمدان‌ها در سراسر جهان است.
کانتاس استدلال کرده بود که با چالش‌های مشابهی در سراسر جهان مواجه است، اما ACCC گفت که اقدامات این شرکت قانون حقوق مصرف کننده را نقض کرده است. این شرکت گفته بود که این ایرلاین گاهی اوقات چند هفته پس از لغو پرواز، بلیت را می‌فروخته است.

«ونسا هادسون» مدیرعامل این شرکت در بیانیه‌ای گفت: «ما می‌دانیم کانتاس مشتریان را ناامید کرد و نسبت به استانداردهای خودمان قصور کردیم.»

وی افزود: «این پرداخت به این معنی است که ما می توانیم به مشتریان زیان دیده خیلی زودتر از زمانی که پرونده در دادگاه فدرال ادامه می‌یافت، غرامت بپردازیم.»

وی در ادامه تأکید کرد که دادگاه هنوز باید این توافقنامه را امضا کند.

در صورت تایید دادگاه، این اختلاف در زمانی حل و فصل خواهد شد که بر اساس نظرسنجی‌های اخیر درپی افزایش شکایت‌ها در مورد لغو پروازهای این شرکت، ارزش برند کانتاس کاهش یافته است.

خط هوایی کانتاس همچنین در یک دادگاه دیگر منتظر است ببیند چه میزان غرامت باید به حدود 1700 کارمند خدمات زمینی که در سال 2020 اخراج کرد، پرداخت نماید؛ چرا که دادگاه تشخیص داد اخراج کارکنان غیرقانونی بوده است.

منبع: reuters

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array