به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، شرکت تجزیه و تحلیل داده‌های درون زنجیره‌ای کریپتو کوانت (CryptoQuant) در گزارش روز  14 فوریه (25 بهمن) خود مدعی شده است که به طور تقریبی 75 درصد از سرمایه‌گذاری‌های جدید بیت کوین به 10 صندوق قابل معامله در بورس (ETF) این دارایی مربوط می‌شود که از روز 11 ژانویه (21 دی) به طور رسمی فعالیت خود را در ایالات متحده آغاز کردند.

بر اساس این گزارش، طی دو هفته گذشته، بیش از سه چهارم سرمایه‌گذاری‌های انجام گرفته در بازار بیت‌کوین، از ETFهای اسپات سرچشمه می‌گیرند.

پرایس اکشن بیت کوین در بحبوحه افزایش سرمایه‌گذاری‌های نهادی

قیمت بیت کوین روز 15 فوریه بیش از 1.8 درصد افزایش یافت و به 52354 دلار رسید. با ثبت این رکورد سالانه جدید، ارزش بازار این دارایی برای اولین بار از نوامبر 2021 به بالای 1 تریلیون دلار صعود کرد. در پی این جهش ملموس، رمزارز اول بازار 13 درصد افزایش قیمت در بازه هفتگی را تجربه کرد و در حال حاضر در محدوده 52 هزار و 174 دلار در نوسان است.

نمودار  7 روزه قیمت بیت کوین
نمودار 7 روزه قیمت بیت کوین (BTC/USD). منبع: CoinMarketCap

جولیو مورنو (Julio Moreno) رئیس بخش تحقیقات کریپتو کوانت، تقاضای مضاعف برای ETFهای اسپات بیت کوین را عامل اصلی افزایش قیمت آن می‌داند.

بر اساس داده‌های سرمایه‌گذاران Farside، صندوق‍‌های قابل معامله در بورس اسپات بیت کوین اکنون در مجموع ۴۱۱۵ بیت‌کوین به ارزش تقریبی ۲۱۵ میلیون دلار جمع‌آوری کرده‌اند؛ در این میان، iShares Bitcoin Trust با مجموع 4843 بیت کوین، به ارزش 253 میلیون دلار سهم اصلی این جریان ورودی را به خود اختصاص داده است.

جریان‌های ورود و خروج سرمایه به ETFهای بیت کوین
جریان‌های ورود و خروج سرمایه به ETFهای بیت کوین. منبع: farside.co.uk

با توجه به شرایط کنونی بازار، گزارش تحقیقاتی کریپتو کوانت انتظار دارد که بیت کوین در ادامه مسیر صعود خود، از 56000 دلار عبور کند.

جیمز وو (James Wo)، موسس و مدیر اجرایی شرکت سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال DFG نیز ضمن تایید نقش اصلی جریان ورود سرمایه ETFها به عنوان دلیل اصلی صعود قیمت تا مرز 52000 دلار گفت: «در حال حاضر ارزش تجمعی کل محصولات ETF بیت کوین به بیش از 10 میلیارد دلار می‌رسد؛ به طوری‌که بلک‌راک روزانه 12 برابر بیشتر از بیت کوین استخراج شده را خریداری می‌کند و این بدان معنا است که اکوسیستم کریپتو وارد دوره جدیدی از پذیرش نهادی شده است.»

ناگفته نماند که برخی از تحلیلگران معتقدند فشار فروشی که در ناحیه 52 هزار و 300 دلار در بیت فینکس (Bitfinex) در حال شکل‌گیری است، مقاومت سرسختی را سر راه خریداران این دارایی قرار می‌دهد که غلبه بر آن بسیار چالش‌برانگیز خواهد بود.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array